اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آریانپور: طرح ایمن‌سازی دوراهی کلاله، مشکل این گذرگاه مهم و استراتژیک را حل نکرده است

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس از مشکل جاده دوراهی کلاله باوجود اصلاح آن توسط وزارت راه گلایه کرد.

آریانپور: طرح ایمن‌سازی دوراهی کلاله، مشکل این گذرگاه مهم و استراتژیک را حل نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، رضا آریان پور در نشست علنی امروز یکشنبه (26بهمن ماه) در نطق میان دستور خود، ضمن سلام و درود به مردم ایران همچنین مردم سرزمین گلستان گفت: حلول ماه پربرکت رجب را تبریک می گویم و از حضور پرشکوه همه دلسورزان نظام و انقلاب و مردم فهیم کشور در روز 22 بهمن تشکر می کنم.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس ادامه داد: شهرستان های کلاله و مراوه تپه و بخش های پیشکور و گلیداغ با حدود 200هزار نفر جمعیت استان، بیش از 10درصد جمعیت و 15 درصد وسعت استان گلستان را تشکیل می دهد. اگر استان گلستان را قطب کشاورزی بدانیم، حاصلخیز ترین و وسیعترین زمین های کشاورزی استان در شرق استان و خصوصا در شهرستان های کلاله و مراوه تپه  قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: گندمی که در کلاله تولید می شود به تنهایی بیش از یک میلیون نفر از جمعیت کشور را در طی یک سال تامین می کند و این در کنار ده ها محصول کشاورزی باغی و دامی است که در این شهرستان تولید می شود، اخیرا هم شاهد گندم کار و کلزا کار نمونه از این شهرستان بودیم.

آریان پور درادامه مطرح کرد: شهرستان مراوه تپه قطب بزرگ دامپروری است و غیر از عشایر بومی همه ساله شاهد حضور حدود 7هزار نفر عشایر کوچ رو از استان های خراسان رضوی ، خراسان شمالی و سمنان در این شهرستان هستیم؛ اما امروز این دو شهرستان مهم و استراتژیک از جهات مختلف مورد بی مهری و بی توجهی برخی از مسولان قرار گرفته اند.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: آقای اسلامی آیا اطلاع دارید که دوسوم روستاهای فاقد جاده مناسب در استان گلستان و شهرستان های شرق استان خصوصا کلاله و مراوه تپه قرار دارند؟ حدود 6 ماه قبل در نشستی که در مجمع نمایندگان استان گلستان و استاندار جنابعالی داشتیم ؛نسبت به اوضاع جاده دوراهی کلاله هشدار دادم و همان موقع اعلام کردم که طرحی به نام ایمن سازی دوراهی کلاله در دست اجرا است مشکل این گذرگاه مهم و استراتژیک که برسر راه مسافران و زائران بارگاه حضرت امام رضا (ع) قرار دارد از این عزیزان قربانی می گیرد، را حل نمی کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس با اشاره به طرح ایمن سازی دوراهی کلاله، تاکید کرد: امروز و به مناسبت دهه مبارک فجر از این طرح رونمایی شده اما به جای اینکه موجب شادی و رضایت مردم شود، عصبانیت و غم و اندوه مردم را شامل شده است، چرا که مهندسان راه و شهرسازی دژ مستحکمی از بلوک های نیوجرسی در مهمترین ورودی شهرستان های کلاله و مراوه تپه ایجاد کرده اند و مردم مجبور هستند برای ورود به مسیر این شهرستان ها حداقل 8 کیلومتر مسیر را به سمت مشهد بروند.

وی ادامه داد: این طرح مصداق بارز ضرب المثل معروفی است که به جای درست کردن ابرو، چشم را هم کور کرد. مهندسان مجری زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی با اجرای این طرح، چشم شهرستان های کلاله و مراوه تپه را کور کرده اند و این دو شهرستان که علی رغم داشتن ظرفیت های متعدد کشاورزی ،دامپروری،گردشگری و مناظر بکر طبیعی و وجود عجیب ترین گورستان تاریخی دنیا و مزار شاعر بزرگ ترکمن مختوم قلی فراغی در مراوه تپه ؛به دور از جاده اصلی قرار گرفته اند و کاملا مترود شده اند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس با بیان اینکه امروز با این سازه ای که مهندسان وزارت راه و شهرسازی در ورودی این شهرستان ها ساخته اند ساکنان بومی در پیدا کردن راه با مشکل مواجه می شوند، چه برسد به مسافران و یا گردشگران که به استان سفر می کنند،تصریح کرد: من مهندس نیستم اما به عنوان نماینده مردم شهرستان های کلاله و مروه تپه پیام آنها را به مسولان می رسانم ،آیا نمی شد با احداث یک میدان بزرگ و یا یک تقاطع غیر هم سطح این مشکل را حل کرد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول