اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ثبت‌نام طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ آغاز شد

کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند از امروز یکشنبه (۲۶ بهمن) تا سه‌شنبه (۵ اسفند) با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir در طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس، کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند از روز یکشنبه (۲۶ بهمن) تا سه‌شنبه (۵ اسفند) با مراجعه به سامانه اینترنتی tarh.ketab.ir نسبت به ثبت‌نام در طرح زمستانه کتاب ۱۳۹۹ اقدام کنند.

سقف خرید برای هر خریدار در طرح زمستانه کتاب۹۹، همچون طرح پاییزه ۲۰۰هزار تومان است و خریداران می‌توانند از ۲۵ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

کتابفروشی‌های عضو طرح‌های قبلی خانه کتاب و ادبیات ایران، برای تایید شرکت در طرح زمستانه کتاب۹۹ نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند و کافی است با مراجعه به پنل کاربری خود شرایط شرکت در طرح را تایید و اطلاعات خود را کنترل و ویرایش کنند.

براساس این گزارش خبرگزاری فارس در هفته گذشته در گفت‌وگو با «محسن جوادی» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری طرح زمستانه خبرداده بود و معاون وزیر اعلام کرده بود: ما قطعا طرح زمستانه را در سال‌جاری خواهیم داشت.

وی افزود: زمان این طرح بزودی اعلام خواهد شد اما قصد داریم طرح زمستانه پرباری را برای کتابفروشی‌ها رقم بزنیم، از این رو اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است.

این گزارش اضافه می‌کند، طرح پاییزه کتاب ۹۹ همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به مدت هفت روز با مشارکت و استقبال ۸۱۶ کتابفروشی فعال در سراسر کشور برگزار شد و طی آن ۴۵۸ هزار و ۸۳۳ نسخه کتاب به مبلغ ۱۹۸ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۷۳۰ ریال خریداری شد.

گفتنی است، در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها، سقف مجاز برای هر خریدار افزایش ۲۵ درصدی داشت و در این دوره هر خریدار می‌توانست تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب بخرد.

بر اساس این گزارش، نخستین نمایشگاه کتاب تهران در بهمن ماه برگزار شد، برگزاری این طرح که در حمایت از ناشران بود گلایه‌های فراوان کتابفروشی‌ها را موجب شد، اما وزارت ارشاد در اقدامی قرار است پیش از به پایان رسیدن سال، طرحی را نیز برای حمایت از کتابفروشی‌ها داشته باشد. از این رو آخرین طرح حمایتی وزارت ارشاد در سال ۹۹ اسفند ماه اجرا می‌شود.

دهقانکار مدیر عامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران پیش از این اعلام کرده بود: همه‌گیری ویروس کرونا، باعث آسیب به کتابفروشان و ناشران شده است که امیدواریم اجرای طرح‌های فصلی به رونق کتابفروشی‌ها و ترغیب مردم به تهیه کتاب‌های با صرف هزینه کمتر کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول