اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

توزیع ۶۱ هزار و ۹۶۰ تن سهمیه کود ازته در بین کشاورزان استان مرکزی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از توزیع ۶۱ هزار و ۹۶۰ تن سهمیه کود ازته در بین کشاورزان خبر داد.

توزیع ۶۱ هزار و ۹۶۰ تن سهمیه کود ازته در بین کشاورزان استان مرکزی

علیرضا کیشانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: توزیع کود بین کشاورزان یکی از برنامه‌هایی است که با هدف مبارزه با آفات کشاورزی صورت می‌گیرد که در این راستا هرساله سهمیه‌ای به استان اختصاص و در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: هرساله به منظور مقابله با آفات و بیماری‌ها کار توزیع کود بین کشاورزان صورت می‌گیرد که امسال 61 هزار تن کود ازته در سطح استان توزیع شده است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه مشکلی در توزیع کود وجود ندارد، کود در تمام شهرستان‌ها بر اساس نیازهای لازم توزیع شده و مشکلی در توزیع آن وجود نیست و کشاورزان به راحتی می‌توانند کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی افزود: علاوه بر توزیع کود ازته، انواع حشره کش، قارچ‌کش نیز در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

کیشانی با اشاره به پایش مزارع در راستای مقابله با آفات تصریح کردد: در این پایش گروه‌هایی از کارشناسان بخش کشاورزی با حضور در مزارع آموزش‌های لازم در زمینه مقابله با بیماری‌ها را به کشاورزان ارائه می‌کنند که این پایش ها از اواخر فصل تابستان و هنگام برداشت محصول آغاز و تا پایان برداشت‌ها ادامه دارد.

به گفته وی این پایش‌ها به منظور آگاه سازی کشاورزان و جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی ناشی از بروز سرما و خشکسالی صورت می‌گیرد.

کیشانی سطح زیر کشت گندم  آبی و دیم استان در سال زراعی جاری را 245 هزار و 950 هکتار برشمرد و گفت: سطح زیر کشت جو نیز ۶۲هزار هکتار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول