اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نماینده عراقی درباره خطر ده‌ها هزار داعشی تحت حمایت غرب در سوریه

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در خصوص خطر حضور ده‌ها هزار داعشی در سوریه تحت حمایت برخی کشورهای غربی و تهدید امنیت منطقه هشدار داد.

هشدار نماینده عراقی درباره خطر ده‌ها هزار داعشی تحت حمایت غرب در سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که برقراری ثبات در غرب آسیا از جمله عراق، منوط به پایان حضور داعش در سوریه است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» توضیح داد: سوریه در حال حاضر شاهد بیشترین حضور عناصر داعش است و شمار آنها به همراه خانواده‌هایشان به ده‌ها هزار نفر می‌رسد که خطر آنها مانند یک بمب ساعتی، دایمی است.

این نماینده عراقی توضیح داد: خاورمیانه و از جمله عراق در سایه وجود چنین تعداد زیادی از تروریست‌ها در نزدیکی مرزهایش روی آرامش و ثبات را نمی‌تواند ببیند. بقای این تعداد تروریست در داخل سوریه بدون  روشن شدن وضعیت نبرد با آنها؛ بیانگر آن است که برخی کشورهای با حمایت از آنها، در واقع پوششی برای انجام طرح‌های خود در خاورمیانه ایجاد کرده‌اند.

العزاوی افزود که در این میان، عراق بیش از سایر کشورها از حضور داعش در سوریه آسیب می‌بیند به ویژه که هر از گاهی عملیات‌های نفوذ به خاک عراق از سوریه انجام می‌شود و شماری از بی‌گناهان از غیرنظامیان گرفته تا نیروهای امنیتی هدف حملات تروریستی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در حمایت از مرزهای این کشور با سوریه و تجهیز نیروهای امنیتی برای رصد عملیات‌های نفوذ داعش به خاک عراق و تامین امنیت شهرها و روستاها و ... جدی است.

تاکنون گزارش‌های متعددی در خصوص حضور شمار زیادی از عناصر داعش در سوریه منتشر شده است. این مسأله خطری جدی برای امنیت و ثبات منطقه است به ویژه که این تروریست‌ها از حمایت آمریکا برخوردارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول