اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش تاجیکستان به اظهارات برخی چهره‌های سیاسی قرقیز

وزارت امور خارجه تاجیکستان با صدور بیانیه از برخی از چهره‌های سیاسی قرقیزستان خواست تا در مورد مسائل مرزی دو کشور با احتیاط اظهار نظر کنند.

واکنش تاجیکستان به اظهارات برخی چهره‌های سیاسی قرقیز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه تاجیکستان با صدور بیانیه از برخی از چهره‌های سیاسی قرقیز خواست تا در مورد مسائل مرزی دو کشور با احتیاط اظهار نظر کنند، زیرا انتشار اطلاعات تاییدنشده، ممکن است منجر به وخامت اوضاع مرزی دو کشور شود.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه تاجیکستان با توجه به اظهارات اخیر برخی از چهره‌های سیاسی قرقیزستان مبنی بر اینکه گویا منبع مخزن «تورتکول» به تاجیکستان واگذار شده است، خاطرنشان می‌کند که روند تعیین و علامت گذاری خط مرز دولتی میان دو کشور تکمیل نشده و مذاکرات هیئت‌های دولتی در مورد مسائل مرزی ادامه دارد.

نماینده پارلمان قرقیزستان از منطقه‌ای صحبت به میان آورده است که این منبع آب از آن عبور می‌کند، اما بر اساس حقوق بین الملل تا به پایان روند تعیین مرز دولتی میان دو کشور، منطقه مورد نظر ﺗﺤﺪﯾﺪ ﺣﺪود ﻧﺸﺪه شناخته می‌شود. بنابراین در حال حاضر صحبت از انتقال هر گونه منطقه مورد بحث به یکی از دو طرف نمی‌تواند، جای داشته باشد.

وزارت امور خارجه تاجیکستان از چهره‌های سیاسی قرقیزستان با اصرار دعوت می‌کند که حین اظهارات در مورد مرز دولتی دو کشور از انتشار اطلاعات تایید نشده خودداری کنند که می‌تواند منجر به وخامت اوضاع مرزی دو کشور برادر شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول