اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

مدیرعامل بانک ملت: FATF را باید تا رفع تحریم‌های آمریکا معلق نگه داریم

مدیرعامل بانک ملت گفت:‌ به نظر من تا تکلیف برداشتن تحریم‌ها روشن نشده باید امضای FATF را معلق نگه داریم.

مدیرعامل بانک ملت: FATF را باید تا رفع تحریم‌های آمریکا معلق نگه داریم

محمد بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به پرسشی درباره مقایسه تاثیر تحریم‌های آمریکا و FATF بر مبادلات مالی کشور، پاسخ داد:‌ FATF یک شمشیر دو لبه و موضوع دوگانه است؛ اگر آن را بپذیریم و همه مفاد آن را انجام دهیم و سپس انتظار داشته باشیم که تحریم‌ها برداشته شود ممکن است تحریم‌ها برداشته نشود و گرفتاری‌های ما بیشتر شود؛

وی افزود: از طرف دیگر اینگونه هم نیست که برخی فکر می‌کنند اگر ما FATF را بپذیریم کل مملکت را داده‌ایم؛ بنابراین یک موضوع دوگانه است.

وی اضافه کرد: در نهایت اگر ما FATF را نپذیریم ممکن است یک ابزاری در دست اروپا و غرب و آمریکا باشد که بتوانند ما را اذیت کنند و فردا هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم و یا بانک‌ها ما بخواهند مراودات بین‌الملل داشته باشند آنها می‌گویند چون ایران FATF را نپذیرفته ما نمی‌توانیم با شما کار کنیم و خلاصه بهانه بگیرند. اما از طرف دیگر اگر آن را بپذیریم باز هم حتما بسیاری از محدودیت‌ها وجود دارد. 

* اگر FATF را بدون لغو تحریم‌ها بپذیریم فایده‌ای به حال ما نخواهد داشت

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پذیرش خواسته‌های FATF  بدون لغو تحریم‌ها کمکی به مبادلات مالی کشور می‌کند، اظهار داشت:  بهتر است اول تحریم‌ها برداشته شود چراکه اگر الان با وجود تحریم‌ها FATF را امضا کنیم و تحریم‌ها برداشته نشود ما هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم و غربی‌ها هم برای ما کاری انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه اما اگر تحریم‌ها برداشته شد باید FATF را بپذیریم، گفت: اگر تحریم‌ها برداشته شوند و ما FATF را نپذیرفته باشیم آن موقع ما را اذیت می‌کنند.

مدیرعامل بانک ملت تصریح کرد: به نظر من باید این مسئله را فعلاً معلق نگه داریم و نه آن را رد کنیم و نه کاملاً بپذیریم کنیم تا تکلیف برداشتن تحریم‌ها روشن شود و سپس به سمت اجرای مفاد FATF برویم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول