اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

فجر ۴۲| تکمیل آزادراه جنوبی تهران طبق برنامه در تعامل دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه جنوبی البرز و تهران در آستانه بهره برداری است، گفت: سرمایه گذاری ۷۰ درصد پروژه و پیمانکاری توسط قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا انجام شده و آورده دولت در این پروژه ۳۰ درصد است.‌

فجر ۴۲| تکمیل آزادراه جنوبی تهران طبق برنامه در تعامل دولت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی در برنامه رادیویی با اشاره به عملیات اجرایی نهایی آزادراه جنوبی البرز و تهران، اظهار داشت: پیش از این مقرر بود این مسیر آزادراهی در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد اما با کمی فاصله در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد. 

وی ادامه داد: این آزاد راه جنوبی درواقع ۵ استان را تحت پوشش ترافیکی قرار می دهد و حلقه اتصال کریدورهای ترانزیتی آزادراهی است. این مسیر ترافیک سنگین ورودی به استان های تهران، قزوین و البرز را کاهش می دهد و همچنین موجب کاهش ترافیک عبوری از آزادراه کرج-قزوین می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه جنوبی البرز و تهران یکی از افتخارات در حوزه آزادراهی کشور به شمار می رود، اضافه کرد: این مسیر آزادراهی ۱۶۰ کیلومتری یکی از بزرگترین آزادراه های کشور است و ارزش روز پروژه ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

اسلامی با بیان اینکه  این مسیر درواقع نقطه تبادلی بین آزادراه های شمال-جنوب و شرق-غرب کشور است اظهار کرد: آزادراه جنوبی البرز و تهران از آبیک قزوین آغاز می شود و در قالب چهار قطعه تا چرم شهر و سمنان ادامه دارد، ادامه این پروژه که  به سمت سمنان است تا اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: آزادراه جنوبی تهران و البرز طبق تعامل مناسب طرفین در مدت ۵ سال طبق برنامه سالانه ۲۰ درصد ساخته شد و این پروژه رکوردی در حوزه مهندسی و عمرانی کشور به شمار می رود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تأمین مالی اجرای این آزادراه اظهار کرد: سرمایه گذاری ۷۰ درصد پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا انجام شده است و آورده دولت در این پروژه ۳۰ درصد است‌، همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا پیمانکار پروژه نیز است.

اسلامی اظهار امیدواری کرد بتوان از محل سرمایه گذاری غیردولتی و فرهنگ سازی حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی و زیرساختی، توسعه زیر ساخت و توسعه کشور به خوبی پیش برود و شاهد افزایش کیفیت زیرساخت ها از طریق این مدل سرمایه گذاری باشیم.

وی اظهار داشت: در همین ایام دهه مبارک فجر ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول