اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شورای شهر فردیس دو بار به مرز انحلال رسید

فرماندار فردیس با اشاره به اینکه با مدارک کافی دوبار درخواست انحلال شورای شهر فردیس را به شورای حل اختلاف اعلام شد، گفت: این شورا با توجه به جمیع جهات مجموعا انحلال شورای فردیس را به صلاح ندیدند و ما ملزم به اجرای تصمیم هیأت حل اختلاف استان هستیم.

شورای شهر فردیس دو بار به مرز انحلال رسید

ابوالفضل اینانلو، فرماندار شهرستان فردیس، امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در فردیس، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، به پروژه تعریض زیرگذر سرحدآباد اشاره کرد و گفت: این پروژه شاخص جزو نیازهای ضروری شهر فردیس است که با پیگیری فرمانداری و تخصیص اعتبارات ارزش افزوده روستاهای فاقد دهیاری همچنین با تأمین بخش دیگری از اعتبارات توسط شهرداری کلنگ زنی شد و تا سوم خرداد 1400 به بهره برداری خواهد رسید.

رفع مشکلات شهرک ناز در حال پیگیری است 

فرماندار فردیس  در خصوص مشکلات شهرک ناز، گفت: علیرغم پیگیری و تشکیل جلسات متعدد در خصوص مشکلات شهرک ناز توسط فرمانداری با شهرداری و راه و شهرسازی، از سویی حواشی مدیریت شهری فردیس و از سوی دیگر مشکلات اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری با شهرک ساز موجب شده  تا امروز پروژه شهرک ناز به نتیجه مکفی نرسد.

این مقام مسؤول افزود: عدم پیش بینی سرانه‌های لازم توسط شهرک ساز و عدم تحویل شهرک ناز به شهرداری، همچنین عدم تحویل اراضی مربوط به راه وشهرسازی موجب بروز مشکلات در خصوص  اخذ سند برای مردم شده است. امیدواریم با تشکیل جلساتی که تا پیش از پایان سال با اداره کل راه و شهرسازی و بخش املاک آن خواهیم داشت بتوانیم تا پیش از پایان سال نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنیم.

پل فردیس گرهی ترافیکی در ورودی شهر و مسیر اتوبان 

اینانلو با اشاره به مشکلات و گره ترافیکی پل فردیس، اظهار کرد: این پل در حوزه شهرستان کرج قرار گرفته و مربوط به فردیس نیست اما با توجه به ایجاد گره ترافیکی برای شهروندان فردیس و رهگذران از اتوبان موضوع در معاونت عمران استانداری در حال پیگیری است. در حال حاضر  اصلاح هندسی و احداث یک پل در این نقطه حال انجام است که ترافیک را اندکی سبک خواهد کرد. اما ایجاد کنارگذر شمالی و اتصال به اتوبان همت در کاهش ترافیک این منطقه بسیارموثر خواهد بود که امیدواریم به سرعت انجام شود.

بیمارستان فردیس خرداد ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

وی در خصوص بیمارستان فردیس که سال‌هاست در دست احداث قرار دارد، بیان کرد: این بیمارستان با ظرفیت ۱۶۰ تختخواب و با تأمین اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان البرز از سال‌ها پیش آغاز شده و مسکوت مانده بود. با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس و نیاز به مرکز درمانی، ظرفیت این بیمارستان به ۲۶۰ تختخواب ارتقاء یافت و عملیات احداث آن دوباره آغاز شد که طی بازدید از این پروژه در دو هفته گذشته، اکنون در مرحله نازک کاری است.

این مقام مسؤول ادامه داد: با توجه به پیگیری استاندار البرز و نمایندگان مجلس برای تأمین تجهیزات از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و قول وزیر بهداشت، برای تأمین تجهیزات مشکلی نخواهد بود و به سرعت پس از تکمیل ساختمان، تجهیز خواهد شد و امیدواریم بتوانیم پروژه بیمارستان فردیس را تا پیش از پایان دولت و در اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.

کاش شورای فردیس مستقل نمی شد!

نماینده دولت در شهرستان فردیس در خصوص شهرستان شدن فردیس و استقلال شورا و شهرداری این شهر، اظهار کرد: فردیس و مرکز استان و شهرستان‌های ملارد، قدس و شهریار  بسیار به هم نزدیک هستند و تداخل دارند و مشکلاتشان بر هم تاثیرگذار است. 

وی با بیان اینکه فردیس دو مرحله حدایی از کرج داشته است، ادامه داد: علیرغم اینکه توجیه قانونی و مستدل در وزارت کشور برای شهرستان شدن فردیس وجود نداشت، با پیگیری‌های امام جمعه، مردم و  مصوبه دولت دهم  به شهرستان تبدیل شد. 

این مقام مسؤول گفت: اما انتزاع شورا و شهرداری فردیس می‌توانست با الگوبرداری از تهران در خصوص مدیریت شهرداری‌های ری و شمیرانات، همچنان تحت نظارت شورای اسلامی شهر کرج باقی بماند و دو منطقه ۳ و ۱۰ به ۴ منطقه تبدیل شود که علیرغم مخالفت‌های موجود، این امر انجام نشد.

اینانلو حواشی موجود و عدم انسجام لازم در شورای فردیس، را آسیبی برای شهر دانست و افزود: علیرغم اینکه مجموعه شورای شهر فردیس با فرمانداری تعامل و ارتباط خوبی داشته است اما تا کنون انسجام لازم برای مدیریت شهر را نداشته و در سه سال گذشته، شش شهردار و سرپرست را برای شهر انتخاب کرده است و انسجام لازم برای مدیریت شهر را نداشته است. 

کنترل جدال بین  شورا و شهرداری فردیس!

فرماندار فردیس در خصوص اینکه چرا با توجه به حواشی شورا، از اختیارات حاکمیتی برای کنترل و انحلال شورا استفاده نکرده است، بیان کرد: اگر در خصوص کنترل حاشیه‌های شورا  سعه صدر نداشتیم آنجا بین شهرداری شورا و فرمانداری به منطقه جنگی تبدیل می‌شد. 

وی اظهار کرد: با توجه به مسائل موجود، با اسناد و مدارک لازم دو مرتبه موضوع انحلال شورای فردیس را در هیأت حل اختلاف استان با عضویت استاندار البرز، رئیس کل دادگستری، نماینده شورای استان،  نمایندگان قبلی و فعلی مردم کرج و فردیس در مجلس مطرح کردم که اعضای محترم این شورا با توجه به جمیع جهات مجموعا انحلال شورای فردیس را به صلاح ندیدند و ما ملزم به اجرای  تصمیم  هیأت حل اختلاف استان هستیم. اما امیدواریم مجموعه مدیریت شهری  فردیس  در ماه های پایانی به گونه ای عمل کنند که مردم نابسامانی‌ها را  فراموش کنند.

طبق مصوبه دولت شهرک شهید رستمی جزو مشکین دشت است

فرماندار فردیس در خصوص شهرک شهید رستمی، گفت: شهرک شهید رستمی طبق مصوبه هیأت وزیران جزو مشکین دشت است و  این مصوبه اجرایی می شود که در حال پیگیری آن هستیم. مردم شهرک شهید رستمی در انتخابات دوره قبل به شورای مشکین دشت رای دادند و این دوره نیز به همین منوال خواهد بود. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شهرک شهید رستمی با قرارگرفتن در حوزه مشکین دشت، به منطقه روستایی تغییر پیدا می‌کند، گفت: منطقه روستایی نیست اما به لحاظ قانونی جزو بخش مشکین دشت است و در حال تلاشیم جزو شهر مشکین دشت قرار بگیرد تا از خدمات لازم بهره مند شود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول