اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح ۱۰۰ سایت روستایی در زنجان

امروز با حضور آذری‌جهرمی ۱۰۰ سایت روستایی در زنجان افتتاح شد که با ارائه این خدمت ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰ مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

افتتاح ۱۰۰ سایت روستایی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان، اینترنت پرسرعت 155 روستای استان متصل شد.

همچنین با حضور وزیر ارتباطات 560  واحد روستایی محرومان که ساخت آن 5 ماه قبل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده بود به بهره برداری رسید.

امروز با حضور آذری‌جهرمی ۱۰۰ سایت روستایی در زنجان افتتاح شد که با ارائه این خدمت  ۱۵ هزار خانوار و ۲۵۰ مدرسه روستایی در استان زنجان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفتند.

امروز همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مجتمع آی سی تی استان افتتاح شد. این ساختمان در 5 طبقه و با 32 میلیارد تومان اعتبار احداث شده است.

وزیر ارتباطات در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر گفت: دهه‌فجر که یادآور انقلاب بزرگ ایران به رهبری امام راحل بود، یک پیام ویژه‌ای دارد که این پیام همانا خدمت به مردم است.

محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به فرمایشات امام راحل در زمینه توجه به محرومان و برقراری عدالت اجتماعی بیان کرد: نگاه امام راحل بر این بود که تکیه انقلاب باید به مردم باشد، زیرا مردم پشتوانه انقلاب و کشور هستند و به همین خاطر است که در جمهوری اسلامی مهم‌ترین مولفه قدرت نیروی مردمی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بسیج مردمی در هشت سال دفاع مقدس و پیروزی بر دشمنان بیان کرد: اگر در دوره‌ای نیز سازندگی در کشور شکل گرفت، پشتوانه اصلی آن، مردم بودند و در برهه کنونی نیز این مردم هستند که در مقابل همه تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروز به برکت نظام و ایستادگی مردم و خون شهدا، به هر روستا که سر می‌زنیم زیرساخت‌های اساسی فراهم شده است، هرچند مشکلاتی نیز در برخی از حوزه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: در مناطق شهری، توسعه ارتباطات و سایت‌های ارتباطی آسان است اما در روستاها مشکلاتی دارد که به دنبال حل آن هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت توجه ویژه‌ای به رسیدگی به محرومان دارد، زیرا عدالت اجتماعی پیام مهم انقلاب است، گفت: مهم‌ترین آموزه‌ای که باید پیاده‌سازی کنیم، عدالت اجتماعی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به تهیه تبلت برای دانش‌آموزان زنجانی، بیان کرد: امروز به همت خیرین زنجانی ۷۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت مناطق محروم تهیه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وعده‌های داده شده در سفر قبلی به زنجان که خوشبختانه به اذعان مسئولان استانی عملیاتی شده است، افزود: وعده داده شده در زنجان، به وقت خود به سرانجام رسید.

تحقق بخش عمده وعده‌ها

آذری جهرمی با اشاره به وعده‌های داده شده در زمینه اتصال روستایی به اینترنت تا دهه‌فجر، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از کار انجام شده و بخش باقی مانده نیز طبق برنامه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در ماهنشان به علت سرمای هوا زمان خواسته شد تا اردیبهشت کارها به اتمام برسد، گفت: شرکت همراه اول در کوتاه‌مدت پروژه استان زنجان را به سرانجام رساند و ایرانسل نیز در استان زنجان کارهای خوبی انجام داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این‌ موضوع که زنجان به لحاظ پدافند غیرعامل نیازمند ارتقا بود، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت، کار بزرگی در این‌ حوزه طی کوتاه‌مدت از طراحی، خرید تجهیزات و اجرا انجام داد.

وی با اشاره به اینکه امروز سایت زنجان‌کوه که سایت دوم زیرساختی استان است، وارد مدار می‌شود، اضافه کرد: با این افتتاح، ظرفیت ارتباطات استان دو برابر شد که این امر در سفر قبلی جزو مطالبات استاندار و مسئولان استانی بود.

آذری‌جهرمی با بیان اینکه زنجان شرکت‌های مطرحی در حوزه آی.‌سی.‌تی دارد، افزود: حضور زنجانی‌ها در اکوسیستم‌های استارتاپی، حضوری قوی است که نشان می‌دهد جوانان این استان استعدادهای درخشانی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به مطالبات جوانان زنجانی در زمینه توجه به پارک علم و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا پارک فناوری استان را به شبکه پارک‌های اقتصاد دیجیتالی کشور متصل شد که این امر هم به معنای فراهم کردن سرمایه‌گذاری سایر شرکت‌های حوزه فناور در استان است.

آذری‌جهرمی همچنین به بهره‌برداری از مجتمع آی.‌سی.‌تی استان اشاره کرد و گفت: در این مجتمع ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که بخش اداری و خدماتی آن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و این مجتمع با نام شهید شهریاری مزین شده که بنا است در حوزه توسعه علم و فناوری گام بردارد.

وی تصریح کرد: احداث فیبر نوری پشتیبان در مسیرهای استان به‌ویژه در مسیر طارم که پایداری لازم را نداشت، شرکت مخابرات ایران احداث کرد و پایداری ارتباطات مسیر استان نیز با احداث مسیرهای جدید فیبر نوری به تثبیت رسید.

آذری جهرمی با اشاره به بهره برداری از اینترنت پرسرعت در روستاهای استان زنجان گفت: عمده مشکل ما سرمای هوا در شهرستان ماهنشان بود که این نوید را می دهیم تا اردیبشهت ماه، روستاهای باقیمانده در آن شهرستان هم به اینترنت پرسرعت متصل شوند.

وی گفت: استان زنجان در حوزه آی تی استعدادهای بسیار خوبی دارد و در همین راستا پارک علم و فناوری استان زنجان به شبکه پارک های دیجیتال کشور متصل شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه گام‌های بلندی در رفع موانع ارتباطی و اینترنت در استان برداشته شده است و در این زمینه در آمارها حتی جلوتر از وعده‌های داده شده از سفر قبلی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستیم.

استاندار زنجان با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و نام امام و شهدا گفت: در سفر اواخر شهریورماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان زنجان قرار بر این شد 99 سایت برای اجرا و اتصال اینترنت پرسرعت در روستاهای استان نصب شود که این مهم محقق شد و امروز شاهد هستیم 611 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار در استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

وی تصریح کرد: 125 سایت در 155 روستا نصب شد که اعتبار هزینه شده برای این تاسیسات 134 میلیارد تومان است و در حال حاضر 320 هزار نفر در روستاها معادل 94 درصد جمعیت روستایی به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

افتتاح 5 طرح سرمایه‌گذاری زنجان

استاندار زنجان در ادامه، دهه فجر امسال را یکی از فجرهای به یادماندنی برای استان زنجان دانست و افزود: دهه فجر امسال با دستور رئیس جمهور 5 طرح بزرگ اقتصادی به ارزش 7 هزار میلیارد تومان و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم 5361 نفر به بهره برداری رسید.

وی با بیان برخی شاخص های استان گفت: با تلاش مدیران و هدایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی امروز شاهدیم 60 واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند و 2000 شغل دوباره احیاء شده است.

حقیقی با اشاره به افزایش تعداد کسانی که بیمه اجباری دارند و کاهش دریافت کنندگان بیمه بیکاری، موفقیت در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و افزایش سهمیه استان زنجان از دستیابی به توفیقات چشمگیر در بخش کشاورزی همچون توسعه آبیاری های نوین و اجرای طرح کاداستر، افزایش پرداخت تسهیلات بانکی بویژه در حوزه صنعت، رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و بهبود فضای کسب و کار خبر داد و گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته توفیقات بسیاری نصیب استان شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به دستاوردهای 43 ساله کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب به مقایسه ۴۰ سالگی انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها مانند روسیه و فرانسه نیز پرداخته شده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه برخلاف همه موانع و مشکلات، چهل سالگی امروز انقلاب با قبل از ایام انقلاب قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های بسیاری در کشور در همه امور از گازرسانی، برق‌رسانی و برخورداری از نعمت بهداشت و جاده‌های آسفالته به دست آمده است.

وی با ترسیم آینده روشن برای انقلاب اسلامی ایران گفت: تحقق این آینده روشن در گرو همکاری و همدلی مسؤولان است.
 

آذری جهرمی همچنین در ادامه گفت: امام راحل و تمام کسانی که پیرو ایشان بودند و دهه فجر را آفریدند و کسانی که از جان، مال و آبروی خود مایه گذاشتند تا انقلاب به ثمر برسد، علاوه بر اینکه نگاه‌شان این بود که نباید تکیه ما به کاخ سفید باشد، نگاه‌شان بر این بود که نگاه ما به کاخ کرملین هم نباشد.

وی افزود: نگاه امام راحل این بود که تکیه ما بایستی به مردم‌مان باشد یعنی پشتوانه ما مردم‌ ایران هستند. امام راحل به کاخ‌ها توجه نداشت و مسئولین را توصیه می‌کرد که به کوخ‌ها توجه کنند و عدالت را در ایران اسلامی برپا نمایند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شعار انقلاب اسلامی نه شرقی و نه غربی شد، ابراز کرد: مهمترین مولفه قدرت جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها نیروی مردمی بود، اگر جنگی به ایران اسلامی و به جمهوری اسلامی توسط رژیم بعثی تحمیل شد، آن چیزی که در مقابل دشمن ایستاد تنها تجهیزات نظامی نبود، بلکه بسیج مردمی و شعور حسینی بود.

وی بیان کرد: اگر در دوره‌ای سازندگی در کشور شکل گرفت باز به پشتوانه مردم بود و در مقابل تحریمی که امروز تحمیل شده مردم ایستادگی کردند، یعنی در تمام مقاطع این مردم بودند که پشت انقلاب ایستادند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه نگاه امام راحل این بود که ما بایستی عدالت را در کشور به معنای کلمه پیاده سازی کنیم، گفت: کشور نیازمند توسعه است اما اگر نتیجه توسعه این باشد که کاخهای از یکجا بیرون زده شود و کوخهایی وجود داشته باشد، ارزش ندارد چرا که نتیجه توجه و سردآوردن کاخها وابستگی به کاخها است حال چه این کاخ سفید باشد یا کرملین، عدالت اجتماعی شعار عملی امام راحل بود.

انتهای پیام/7300/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول