اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت صاحب بازارگردان می‌شوند/ واریز 12 هزار میلیارد تومان سود

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت در 20 اسفند برگزار می‌شود، گفت:‌ تاکنون 127 هزار میلیارد ریال سود سهام عدالت طی سه سال برای بیش از 41 میلیون سهامدار عدالت واریز شده است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت صاحب بازارگردان می‌شوند/ واریز 12 هزار میلیارد تومان سود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز علی عسگری معاون منابع انسانی وزیر امور اقتصادی و دارایی به همراه حسنعلی قنبری رئیس سازمان خصوصی سازی،‌ حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه و محمدرضا معتمد عضو هیأت رئیسه سازمان بورس در جمع خبرنگاران حاضر شده و توضیحاتی در مورد سهام عدالت ارائه کردند.

عسگری گفت: همه سهامداران عدالت لازم است در سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام ثبت نام کنند، چون واریز سود سهام عدالت و همچنین شرکت در انتخابات مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت منوط به ثبت نام در سجام است.

وی گفت: مقارن مبعث حضرت رسول(ص) در 20 اسفند انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در سراسر کشور برگزار می‌شود که قبل از آن باید سهامداران در سجام ثبت نام کنند تا بتوانند رأی دهند.

وی همچنین گفت: تاکنون 1080 نفر برای ثبت نام در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده‌اند و مراحل راستی آزمایی نیز برای آنها انجام شده است.

به گفته عسگری بیشترین تعداد ثبت نام در سامانه سجام در سه استان کرمان، فارس و یزد بوده که بین 65 تا 73 درصد بوده و در 10 استان کشور بین 60 تا 73 درصد مشمولان سهام عدالت در سجام ثبت نام کرده، در 8 استان بین 32 تا 50 درصد در سجام ثبت نام کرده‌اند اما تأکید می‌کنم همه سهامداران عدالت چه در روش مستقیم و چه غیر مستقیم باید در سامانه سجام ثبت نام کنند.

معاون وزیر اقتصاد همچنین گفت: شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت دارای پرتفوی بسیار ارزشمند هستند که ارزش پرتفو این سهامداران در برخی استان‌ها تا 8 هزار میلیارد تومان و در برخی استان‌ها به 20 هزار میلیارد تومان هم می‌رسد.

همچنین حسنعلی قنبری ممان رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان به عنوان متولی امور اجرایی سهام عدالت تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت را به ارزش 127 هزار میلیارد ریال بین 41 میلیون مشمول سهام عدالت توزیع کرده است.

وی همچنین گفت سهام متوفیان سهام عدالت با همکاری سازمان ثبت احوال به ورثه آنها  منتقل شده است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی از 49 میلیون و 147 هزار و 874 نفر مشمول سهام عدالت، تعداد 18 میلیون و 975 هزار و 107 نفر روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده و بقیه در روش غیرمستقیم از طریق شرکت‌های استانی سهام عدالت حضور دارند.

قنبری همچنین گفت: تاکنون آزادسازی سهام عدالت در دو مرحله انجام و در هر مرحله 30 درصد آزاد شده است و تاکنون 60 درصد از سهام عدالت آزاد شده و کسانی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌تواند تا 60 درصد ارزش سهام خود را از طریق بانک‌ها و یا کارگزاری‌ها به فروش رسانده و یا سهام خود را نگه دارند و از منافع آن شامل سود و افزایش قیمت بهره‌مند شوند.

* شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت صاحب بازارگردان می‌شوند

در ادامه معتمد عضور هیئت مدیره سازمان بورس اظهار داشت: با مصوبه شورای عالی بورس برای همه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بازارگردان انتخاب می‌شود.

به گزارش فارس، آیین نامه اجرایی سهام عدالت در مرداد سال 84  در دولت به تصویب رسید. از فروردین 85 تا پایان سال 94 مراحل واگذاری سهام عدالت و شناسایی 49 میلیون نفر انجام شد. در اردیبهشت 99 با ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری آزادسازی سهام عدالت انجام شد. در خرداد سال جاری آزادسازی 30 درصد سهام عدالت و در مرداد امسال آزادسازی 30 درصد دوم سهام عدالت انجام شد و در آذرماه سال جاری آغاز برگزاری مجامع الکترونیکی 5 شرکت استانی سهام عدالت انجام شد. 

به گفته همه مسؤولان پرتفو و ترکیب دارایی سهام عدالت ارزشمند است و حتی الامکان دارنده سهام عدالت این سهام را نگه داشته و از منافع آینده آن بهره‌مند شوند، چون اقدام برای فروش از طرف تعداد زیادی از سهامداران عدالت باعث کاهش قیمت و کاهش ارزش آن می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول