اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت بانوان اصفهانی از مسیر کسب نایب‌قهرمانی لیگ والیبال

تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن اصفهان در حالی موفق شد عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برتر را به دست بیاورد که فقط یک بازیکن غیربومی داشت.

روایت بانوان اصفهانی از مسیر کسب نایب‌قهرمانی لیگ والیبال

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیستمین دوره مسابقات لیگ برتر والیبال بانوان برگزار شد و در این دوره از رقابت‌ها هشت تیم سایپا تهران، شهرداری قزوین، اکسون، سروقامتان بابل، ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران، ستارگان فارس و خجسته اسلامشهر حضور داشتند.

مسابقات ابتدا قرار بود در ۳ هفته برگزار شود و هر هفته یک تیم میزبان باشد و بازی‌های هر گروه به صورت متمرکز برگزار شود اما به دلیل وضعیت شیوع کرونا فقط ۲ هفته برگزار شد و در نهایت از هر گروه ۲ تیم اول و دوم و به دور نهایی صعود کردند.

پس از برگزاری دور مقدماتی از گروه اول تیم‌های سایپا و شهرداری قزوین و از گروه دوم ذوب‌آهن اصفهان و پیکان به دور نهایی صعود کردند و در بازی‌های دور نهایی به صورت متمرکز در تهران برگزار شد.

پس از برگزاری دور نهایی لیگ برتر والیبال بانوان تیم سایپا با برتری در همه دیدار‌ها عنوان قهرمانی را به دست آورد و بانوان ذوب‌آهن با ۱۲ امتیاز و ۲ شکست در دور نهایی نایب‌قهرمان شدند، پیکان نیز در جایگاه سوم ایستاد.

با پایان لیگ برتر والیبال بانوان برترین‌های هر پست معرفی شدند که در این بین زهرا شیری از ذوب‌آهن به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد، فهمیه زارعی دیگر والیبالیست ذوب‌آهن نیز عنوان بهترین دریافت‌کننده قدرتی را به دست آورد.

 

به دلیل کرونا شرایط نابرابری در لیگ برتر ایجاد شد

فریبا صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان اظهار داشت: تمرینات تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن را از اوایل مرداد ماه شروع کردیم، ۱۸ بازیکن را در تیم داشتیم، یک بازیکن از تبریز بود و سایر بازیکنان بومی اصفهان بودند.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن افزود: در ابتدای مسابقات ۲ بازیکن تیم را به دلایلی از دست دادیم و نتوانستیم از این بازیکنان استفاده کنیم؛ در دور مقدماتی در هفته اول در اصفهان میزبان بودیم و هفته دوم در تهران برگزار شد و در نهایت به مرحله نهایی لیگ برتر والیبال بانوان راه پیدا کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در دور نهایی که به صورت رفت و برگشت در تهران برگزار شد و به نفع حریفان تهرانی بود و در حال رفت و برگشت به تهران بودیم و فشارر بر تیم ما زیاد بود.

صادقی خاطرنشان کرد: با شرایطی که در تیم ذوب‌آهن داشتیم، فکر می‌کنم نتیجه رضایت‌بخش بود البته اگر شرایط جذب بازیکن بهتری داشتیم، می‌توانستیم قهرمان این رقابت‌ها نیز شویم.

 

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در مورد وضعیت لیگ گفت: وقتی لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار شود، فاصله زمانی بین مسابقات بیشتر می‌شود و فشار بر بازیکنان کم‌تر می‌شود و هر تیمی می‌تواند از شرایط میزبانی استفاده کند اما این شرایط امسال به دلیل کرونا وجود نداشت و شرایط نابرابری برای تیم‌ها ایجاد کرد.

وی همچنین بیان داشت: به دلیل این‌که تمرکز تیم‌ها را داشتیم می‌شد از نظر شیوع کرونا کنترل بیشتری داشت اما لیگ امسال از لحاظ فنی با لیگ سال‌های گذشته تفاوت داشت.

صادقی در مورد وضعیت والیبال بانوان تصریح کرد: جایگاه والیبال بانوان در کشور راضی‌کننده نیست، فدراسیون نیز به این مسأله معتقد است و انتظار دارد باشگاه‌ها و استان‌ها در راستای پیشرفت والیبال بانوان قدم بردارند.

سرمربی تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن ادامه داد: به دلیل این‌که اسپانسر‌ها کم‌تر حمایت می‌کنند و معمولاً لیگ چندانی نداریم، در سال‌های گذشته خروجی خوبی از لیگ‌ها نداشته‌ایم، همچنین در زمینه استعدادیابی برنامه‌ریزی خوب و مدونی نبوده است.

وی در پایان در مورد حمایت‌های باشگاه ذوب‌آهن گفت: باشگاه ذوب‌آهن تنها باشگاه اصفهانی است که در لیگ برتر والیبال بانوان تیم‌داری می‌کند اما انتظار داریم توجه بیشتری به والیبال بانوان داشته باشند زیرا همیشه صاحب عنوان بوده است.

 

ذوب‌آهن یک تیم منسجم با بازیکنان بومی است

فرزانه مرادیان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: کیفیت برگزاری لیگ برتر خوب بود، از ویدئو چک در دور نهایی استفاده شد و همین موضوع سبب افزایش کیفیت لیگ شد، کیفیت بازی‌ها نیز خوب بود.

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در مورد نحوه برگزاری لیگ گفت: بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار و سفر تیم‌ها کم‌تر شد که با توجه به شیوع ویروس کرونا تصمیم خوبی بود همچنین زمان برگزاری مسابقات کم‌تر شد اما این‌که تیم‌ها چندبار با یکدیگر بازی کردند، خسته‌کننده بود.

وی در مورد ذوب‌آهن بیان داشت: ذوب‌آهن یک تیم منسجم است که چند سال پیاپی در بین تیم‌های برتر لیگ برتر والیبال بانوان بوده است، اکثر بازیکنان چند سال است با یکدیگر کار می‌کنند و تقریبا همه بازیکنان بومی هستند.

مرادیان با بیان این‌که می‌توانستیم امسال قهرمان شویم، گفت: از عملکرد خودم راضی بودم، در ۲ بازی آخر به دلیل سرماخوردگی نتوانستم به تیم کمک کنم اما در سایر بازی‌ها بهترین عملکردم را داشتم و به تیم کمک کردم.

 

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن در مورد حمایت‌های باشگاه تصریح کرد: از نظر فیزیوتراپ، ماساژور و کلیه خدماتی که باشگاه باید برای سلامت بازیکنان ارائه می‌کرد، عملکرد بهتری داشت و حمایت خوبی صورت گرفت.

وی در پایان گفت: برگزاری لیگ به والیبال بانوان کمک می‌کند و هر کشوری که لیگ قوی داشته باشد، می‌تواند تیم ملی خوب و قدرتمندی داشته باشد.

تمام تلاشمان را انجام دادیم و از نایب‌قهرمانی ناراضی نیستیم

ندا چملانیان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس اظهار داشت: کیفیت برگزاری لیگ برتر نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود زیرا ملی‌پوشان در تیم‌ها پخش شده بودند و بازی‌ها کیفیت بهتری داشتند.

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن افزود: ذوب‌آهن تیم شهرستانی بود و ۲ تیم تهرانی بودند و به همین دلیل کار برای ما سخت شد زیرا باید مدام به تهران سفر می‌کردیم و بدنسازی نقش تعیین‌کننده‌ای داشت.

وی خاطرنشان کرد: ۴ تیم صعود‌کننده به دور نهایی از لحاظ کیفی نزدیک به یکدیگر بودند، تیم ما برای قهرمانی بسته شود و تمام تلاشمان را انجام دادیم اما از عنوان کسب شده راضی هستیم زیرا تجربه و تعداد ملی‌پوشان تیم سایپا به آن‌ها کمک کرد و تیم ما جوان‌تر از سایپا بود.

 

چملانیان تصریح کرد: از عملکرد خودم راضی بودم زیرا سال گذشته مصدومیت شدیدی داشتم و  در لیگ برتر امسال در حد خودم ظاهر شدم.

بازیکن تیم والیبال بانوان ذوب‌آهن یادآور شد: با وجود کرونا لیگ برگزار شد، از ویدیو چک استفاده شد که به برگزاری بهتر بازی‌ها خیلی کمک کرد؛ به بازیکنانی که ورزش والیبال شغل برخی بازیکنان است، به این بازیکنان کمک زیادی کرد.

وی در پایان گفت: نسبت به سال‌های اخیر رسیدگی‌ها بیشتر بود و امکانات بیشتری در اختیار تیم قرار دادند و از مسؤولان باشگاه ذوب‌آهن تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ر۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول