اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کتابخانه عمومی روستای آقداش در شهرستان خنداب افتتاح شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای آقداش خنداب خبر داد.

کتابخانه عمومی روستای آقداش در شهرستان خنداب افتتاح شد

مهدی ثامنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر، کتابخانه عمومی در روستای آقداش در روستای آقداش شهرستان خنداب افتتاح شد.

وی افزود: ساخت کتابخانه در مناطق محروم و روستاها در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مناطق کمتر برخوردار صورت می‌گیرد و اهالی روستا می‌توانند از کتابخانه روستا به عنوان یک پاتوق فرهنگی بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی بیان کرد: برای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های روستایی نیازمند همکاری و مساعدت خیرین کتابخانه‌ساز هستیم و تلاش خواهیم کرد زمینه‌های حضور آنها را در جهت کتابخانه‌سازی در روستاها و مناطق محروم فراهم کنیم.

ثامنی ادامه داد: با توجه به نیاز مردم این روستا و با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری هیأت امنای مسجد جامع روستای آقداش، طبقه همکف این مسجد در اختیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفته و به کتابخانه عمومی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه عمومی روستای آقداش خنداب دارای زیربنای 125 مترمربع و پس از اخذ مجوزهای لازم و دریافت کد کتابخانه، سهمیه کتاب و منابع آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برقرار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ادامه داد: این کتابخانه زمینه‌ساز رشد جوانان و بهره‌مندی آنها از کتاب و امکانات مطالعاتی در این روستا خواهد شد و تلاش می‌کنیم نسل جوان و نوجوان بیش از پیش با کتاب مأنوس شوند.

به گفته وی زمینی توسط اهالی، دهیاری و شورای اسلامی روستای آقداش در مجاورت مدرسه روستا به منظور ساخت کتابخانه عمومی در نظر گرفته شده و عملیات ساخت کتابخانه با زیربنای مناسب آغاز شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول