اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

دموراژ کالا در بنادر ایران به صفر رسید/ تحقق ظرفیت ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز در بنادر کشور صاحبان کالا از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ یعنی خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا به کشتی‌ها نمی‌شوند و دموراژ عملیات بندری در بنادر ما صفر است که این نشان از استاندارد بودن بنادر دارد.

دموراژ کالا در بنادر ایران به صفر رسید/ تحقق ظرفیت ۲۸۰ میلیون تنی در بنادر کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس محمد راستاد بعد از ظهر امروز در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: برای همه مردم موارد مشمول تحریم در بنادر، به توانمندی داخل اتکا کردیم و در همین تحریم ها با توانمندی داخلی در کشور توانستیم با همکاری موسسات رده بندی، شرکت های بیمه شرکت‌های کشتیرانی، بخش های تعمیر و نگهداری کشتی و پشتیبانی بنادر طوری عمل کنیم که فعالیت بنادر و صادرات و واردات کالا  در دوران تحریم متوقف نشود.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های گسترده ایجاد شد اما تلاش کردیم با رعایت پروتکل‌ها، بخش دریایی و بندری را فعال نگهداریم بدین ترتیب ورود و خروج کشتی ها به بنادر حتی یک لحظه هم دچار توقف نشد البته سختی هایی  هایی هم وجود دارد اما قابلیت ها و توانمندی ها موجب شد از این پیچ سخت به خوبی عبور کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به تجهیزات و زیرساخت‌های بنادر تجاری کشور، نرم تخلیه انبار کالا در بنادر ما قابل قیاس با کشورهای دنیا است.

وی افزود: ظرفیت، زیرساخت و تجهیزات بنادر موجب شده است که کمبودی از نظر استاندارد بین المللی برای تخلیه و بارگیری کالا در دنیا نداشته باشیم، برای انواع کالاها و کشتی‌ها شامل کالاهای سبک تا سنگین و کالاهای با سایز ها و اندازه های بسیار بزرگ اسکله و پایانه های مخصوص داریم که قابلیت خدمات دهی دارند.

راستاد افزود: کانال های دسترسی بنادر تا اعماق بالا مدام لایروبی می‌شود تا کشتی ها با مشکل مواجه نشوند ظرفیت اسکله ها متناسب با روند رشد سایز کشتی‌ها و کالاها بالا رفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در بنادر ما ۳۹ کیلومتر طول اسکله وجود دارد که قابلیت پهلوگیری طول مختلف کشتی ها و انواع محموله ها را دارد و از این نظر نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهانی با بنادر قابلیت رقابت داریم.

وی گفت: امروز بابت تخلیه و بارگیری کالای اساسی، کالای فله و کانتینر در بنادر هیچ نقیصه ای و صاحبان کالا از نظر عملیات بندری مجبور به پرداخت خسارت دموراژ (خسارت بابت تأخیر تخلیه و بارگیری کالا) به کشتی‌ها نمی‌شوند و دموراژ عملیات بندری در بنادر ما صفر است که این نشان از استاندارد بودن بنادر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح جامع بنادر بازرگانی کشور تا افق ۱۴۰۴ مصوب شده است و در همان مسیر کار خود را ادامه می‌دهیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: ظرفیت بنادر در سال  ۹۲ رقم ۱۷۰ میلیون تن بود که امروز به ۲۵۰ میلیون تن افزایش یافته است و تا پایان عمر دولت به ۲۸۰ میلیون تن می‌رسد.

راستاد گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری خصوصی در بنادر ما ۱۶ هزار میلیارد تومان است و ۳۰۰ قرارداد بخش خصوصی در بنادر داریم که شامل احداث روبنا، تجهیزات و حتی احداث زیرساخت‌ها است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی محقق شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول