اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

پیروانی: بازیکن خارجی نداریم و این جنگ نابرابر است/ چرا کمیته داوران این داور را انتخاب کرد؟

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تیم ما بازیکن خارجی ندارد و این یک جنگ نابرابر است.

پیروانی: بازیکن خارجی نداریم و این جنگ نابرابر است/ چرا کمیته داوران این داور را انتخاب کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس، امیرحسین پیروانی بعد از تساوی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان  مقابل تیم فولاد خوزستان، اظهار داشت: ابتدا بابت درگذشت علی انصاریان بازیکن ارزنده و چهره شناخته شده ورزش و هنر کشورمان  تسلیت عرض می‌کنم. دعا کنیم که سلامتی دنیا را در بربگیرد و کشورمان از این ویروس منحوس کرونا رها شود. یک خداقوت به هر دو تیم می‌گویم و مخصوصا به تیم خودمان که تا آخرین لحظه بازی تلاش کردند. اگر نیمه اول از موقعیت‌هایی که به دست آوردیم بهتر استفاده کرده بودیم، طبیعی بود که شرایط بازی تغییر می‌کرد. ولی بچه‌ها با تمام وجود بازی کردند و تمام داشته‌هایشان را در زمین گذاشتند.

وی افزود: ما یک تیم جوان و به لحاظ مهره محدود هستیم. امروز به خاطر محرومیت و مصدومیت‌های بازیکنان‌مان در هفته‌های اخیر، جابجایی‌هایی داشتیم. از طالب ریکانی کاپیتان ارزشمندمان تشکر ویژه‌ای می‌کنم که پس از سال‌ها به پست دفاع چپ بازگشت و کاملا در خدمت تیم بود و عملکرد بسیار شایسته‌ای به همراه بقیه بازیکنان مان داشت.

پیروانی با اشاره به اینکه مسائل مختلفی در فوتبال ایران وجود دارد که می‌خواهم آنها را مطرح کنم، اذعان کرد: در فوتبال کشورمان تیم‌هایی از هر نظر برخوردار هستند و به نوعی این مسائل اجتناب‌ناپذیر است. از این برخورداری تیم‌ها به لحاظ اقتصادی و مهره‌ای گلایه ای ندارم. گلایه‌ام در مورد فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است که تصمیماتی می‌گیرند که چند تیم از سه بازیکن خارجی استفاده کنند و تیم‌های دیگر نتوانند از این موضوع بهره ببرند. می‌توانستند سال قبل فی‌البداهه اعلام نکنند، تیم‌ها نمی‌توانند از بازیکنان خارجی استفاده کنند. یک سال دیگر این قانون باشد و بعد از یک سال هیچ تیمی نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد. تیم ما بازیکن خارجی ندارد و این یک جنگ نابرابر است.

وی در مورد داوری بازی با فولاد خوزستان تأکید کرد: فوتبال ما یک فوتبال احساسی است، به فوتبالیست‌های ایرانی می‌گویند فوتبالیست‌های احساساتی، در بازی‌های حساس تا حدودی احساس‌شان به منطق‌شان غلبه می‌کند. چرا از یک داور باتجربه در این بازی حساس استفاده نشد تا این مشکلات به وجود نیاید؟

پیروانی تاکید کرد: گل اول ما از خط ارسال شده است و داور این گل را آفساید اعلام می‌کند. نمی‌دانم به چه استدلالی این گل را آفساید اعلام کردند و بعد داور وسط گل را قبول کرد و سپس جریان بازی تغییر کرد؟ مطمئنا کادر فنی فولاد خوزستان نیز به داوری این بازی اعتراض خواهد داشت. کمیته داوران یا دپارتمان داوری فوتبال ایران باید تمهیداتی را در نظر می‌گرفتند تا این بازی کیفیت بهتری داشته باشد. هر دو تیم از مهره‌های ارزشمندی برخوردارند. داور در این بازی تصمیماتی گرفت که باعث شد بعد از هر گل کیفیت بازی تحت تأثیر قرار گیرد.

پیروانی در مورد این که چرا تیم صنعت نفت آبادان در خط حمله آن چنان کارایی ندارد، تصریح کرد: در فیفا وقتی می‌خواهند یک تیم را ارزیابی کنند، تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و توپ را از یک سوم دفاعی به میانی و تهاجمی در زمین حریف وارد می‌کند، و بارها بارها در باکس حریف موقعیت می‌سازد، این تیم از لحاظ تاکتیکی شرایط ایده‌آلی دارد. ولی اگر گل نمی‌زند باید به تجربه بازیکنان و بعضا به مسائل روحی و روانی برگردیم. روی این تاکتیک‌ها بارها بارها کار کردیم، باز هم باید کار کنیم و باید بهتر از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هیچ مربی بعد از گل زدن، فکر عقب نشینی ندارد. چون در تیم‌مان 5 یا 6 بازیکن 18 و 19 ساله داریم و تا پخته شوند، کاملا‍ صاحب تجربه شوند، به زمان احتیاج داریم. تیم مقابل هم بیشتر در 20 دقیقه آخر بازی سعی می‌کرد با ارسال های بلند خط میانی ما را از بازی خارج کند، سعی می‌کردیم خط میانی و خط دفاعی به هم نزدیک شوند تا توپ‌های دوم را جمع کنیم و ناخواسته عقب رفتیم. نیاز به این داریم که بیشتر تمرین کنیم و با تفکر بهتر بعد از گل بازی کنیم.

وی در مورد کمبود مهاجم نیز گفت: یک بدشانسی داشتیم. در این بازی دفاع چپ‌مان دو کارته بود. دو دفاع چپمان خلیلی و اعظمی مصدوم شدند، مجبور شدیم تا ریکانی را به دفاع چپ بیاوریم که عملکرد خوبی داشت و او بازیکن توانمندی است و پشت مهاجم بازی می‌کند. با کیفیت بهتری می‌توانستیم بازی کنیم. نیازهایمان را بررسی کردیم و تصمیماتی گرفته شده است.

مربی نفت افزود: بازیکنانی هم مدنظرمان است ولی چون یک باشگاه حرفه‌ای هستیم و صادق هستیم در فصل نقل و انتقالات بازیکن خواهیم گرفت. هستند تیم هایی که قبل از تمام شدن نیم فصل تماس‌هایشان شروع شده و ما گذاشته‌ایم در نیم فصل بازیکن جذب کنیم و هر موقع که قانون فصل نقل و انتقالات را بدهد ما بازیکنان مدنظرمان را جذب خواهیم کرد و کادر فنی مطرح کرده که بازیکنان کلیدی را به تیم خودمان اضافه کنیم تا در نیم فصل دوم دچار مشکل نشویم.

پیروانی اضافه کرد: در ایام عید نوروز تعطیلی داریم و نیاز داریم تا بازیکنان بیشتری داشته باشیم. ما سه بازیکن 18 ساله در زمین داشتیم و این ایده‌آل است و اگر بخواهیم به نتیجه نگاه کنیم، باید تیم‌مان تقویت شود.

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان اظهار داشت: ماشین سازی امروز 2-2 مساوی کرد و در مقابل تیم پرسپولیس بازی خوبی ارائه کرد و تمام بازی‌ها خیلی سخت است و هیچ بازی قابل پیش بینی نیست. تیم سپاهان هفته پیش نتیجه را واگذار کرد ولی این هفته ذوب‌آهن را شکست داد. نتایجی که به دست آمده نشان می‌دهد تمام تیم‌ها از نظر مهره‌ای بهم نزدیک هستند و تیم ماشین‌سازی هم تیم خوبی است و به لحاظ جایگاهی، جایگاه خوبی ندارد ولی حریف ساده‌ای نیست. قطعا از فردا بعد از ارزیابی عملکرد تیم‌مان به آنالیز تیم ماشین‌سازی خواهیم پرداخت. بر اساس فاز حمله‌ای و دفاعی تیم حریف تمریناتمان را طراحی کنیم و مجبور هستیم برای 3 امتیاز هفته آینده بازی کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول