اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

محدودیتهای بیشتر برای مقابله با کرونا در کشورهای حاشیه خلیج فارس/ورود اتباع خارجی ممنوع شد

کشورهای حاشیه خلیج فارس محدودیتهای بیشتری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌کنند که از جمله آن بسته شدن رستورانها و ورود اتباع خارجی به این کشورها است.

محدودیتهای بیشتر برای مقابله با کرونا در کشورهای حاشیه خلیج فارس/ورود اتباع خارجی ممنوع شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس،  به نقل از بلومبرگ کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدامات قرنطینه‌ای بیشتری برای مقابله با ویروس کرونا اعمال می‌کنند عربستان، کویت و قطر از جمله این کشورها هستند.

این کشورها اعلام کردند محدودیتهایی را در تجمعات عمومی شبانه اعمال می‌ کنند. کویت هم در نظر دارد تا به مدت دو هفته از ورود مسافران خارجی به این کشور جلوگیری کند. امارات متحده هم محدودیتهایی برای اقامت در هتلها و مسافرت‌های هوایی در نظر گرفته است. جزئیات محدودیتهای این کشورها به این شرح است:

عربستان:

بلومبرگ نوشته است: این کشور همه مراسم‌ها از جمله عروسی‌ها، جلسات در سالنها و هتلها و کمپها را به مدت 30 روز معلق کرد. تعداد افرادی که می‌توانند در یک مکان باشند طی ده روز آینده نباید از بیست نفر تجاوز کنند. همه فعالیتهای تفریحی طی ده روز آینده متوقف خواهد بود. خدمات در رستورانها و کافه‌ها به مدت ده روز تعطیل شده و خدمات آنها بیرون بر خواهد بود.این کشور همچنین ورود خارجیها از بیست کشور را معلق کرده که از جمله این کشورها امارات، هند، پاکستان، مصر، لبنان، ترکیه،‌ آلمان و آمریکا است.

کویت:

براساس گزارش بلومبرگ کویت هم به مدت دو هفته ورود هرگونه اتباع خارجی را از 7 فوریه به این کشور ممنوع کرده است. همه تسهیلات بازرگانی به استثنای داروخانه‌ها، مراکز پزشکی و غذایی به مدت یکماه از ساعت 8 شب به بعد تعطیل است. همه باشگاهها و سالنها بسته می‌شوند و انواع مراسمها طی این مدت انجام نخواهد شد.

قطر:

این کشور تصمیم گرفته در مراسم تشییع و تجمعاتی مشابه آن حداکثر پنج نفر در محیط سر بسته و تا 15 نفر در خارج از ساختمان و محیط سرباز امکان حضور داشته باشند. عروسیها در منزل برگزار می‌شود اما ده نفر در داخل ساختمان و بیست نفر در فضای خارج از ساختمان می‌توانند حضور پیدا کنند. رستورنها با 15 درصد ظرفیت خود فعالیت خواهند کرد و تمام استخرهای سربسته و پارکهای آبی فعالیت خود را تعطیل می‌کنند اما در محیط باز با 30 درصد ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

بلومبرگ نوشته است در حالی که تعداد مبتلایان ویروس کرونا رو به افزایش است برنامه‌های مقابله‌ای هم بیشتر شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول