اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

پردیس‌نشینان صاحب مترو می‌شوند/ ساخت مترو پردیس در ۴۰ ماه و اتصال به بومهن‌

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت مترو پرویس بزودی آغاز می‌شود، گفت: این خط ۲۵ کیلومتری در مدت ۴۰ ماه اجرا می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

پردیس‌نشینان صاحب مترو می‌شوند/ ساخت مترو پردیس در ۴۰ ماه و اتصال به بومهن‌

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از مصوبه هیئت دولت درباره ساخت مترو پردیس خبر داد و اظهار داشت: ‌یکی از ضرورت های توسعه شهرهای جدید، موضوع حمل و نقل سریع و آسان است که ما در این ارتباط الگوی مترو و راه‌آهن شهری را برای آنها تعریف کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تقریبا برای اغلب شهرهای جدید ‌پروژه‌‌ مترو و راه‌آهن شهری تعریف شده که یا به بهره‌برداری رسیده و یا ‌در دست مطالعه و یا اجرا است.

* پیش‌بینی جابه‌جایی سالانه‌ ۲۵۰ هزار مسافر در مترو پردیس

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مسیر مترو شهر پردیس‌ ۲۵ کیلومتر طول دارد و برآورد اولیه هزینه اجرای آن ۴ هزار میلیارد تومان است.

اسلامی درباره ظرفیت این خط تصریح کرد: در مطالعات اولیه، جابه‌جایی‌ ۲۵۰ هزار نفر مسافر در سال برای این خط پیش‌بینی شده است.

* مشارکت ۳۰ درصدی قرارگاه خاتم در ساخت مترو پردیس

وی در پاسخ به این سؤال که تأمین اعتبار این پروژه از سوی دولت خواهد بود؟ اظهار داشت: ‌این پروژه با مشارکت مالی قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا و دولت ساخته می‌شود، قرارگاه خاتم تأمین مالی ‌۳۰ درصد پروژه را بر عهده دارد و ‌۷۰ درصد هم بر عهده دولت است که این ۷۰ درصد دولت شامل ۳۰ درصد دولت و ۴۰ درصد شرکت عمران شهر جدید پردیس است.

* اجرای مترو پردیس در مدت زمان ۴۰ ماه

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این خط مترو، با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به زودی آغاز می‌شود، ‌اظهار داشت: امیدواریم این پروژه طبق زمان‌بندی حداکثر در مدت زمان ۴۰ ماه اجرا شود و به بهره‌برداری برسد.

اسلامی افزود: با توجه به ترکیبی که برای سرمایه‌گذاری این خط مترو در نظر گرفته شده است، پیش بینی می شود اجرای آن مطابق برنامه‌ زمان‌بندی پیش برود.

* احداث ۲ رشته تونل ۱۸ کیلومتری در مسیر مترو پردیس

وی درباره احجام پروژه در این مسیر مترو توضیح داد: در این مسیر ۲۵ کیلومتری، دو رشته تونل در قالب دو ‌کانال به صورت موازی کار می‌شود که یکی برای شرایط اضطراری و دیگری برای استفاده دائمی است؛ در واقع در اعماق زمین ۲ تونل هرکدام به طول ۱۸ کیلومتر ساخته می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: این خط مترو از آخرین ایستگاه مترو در شرق، در پایانه شرق تهران و سرخه حصار آغاز می‌شود و مسیر از‌ روی زمین عبور می‌کند، همچنین در داخل منطقه پردیس نیز بخش‌هایی از خط روی زمین خواهد بود.

* ساخت ۲ ایستگاه در طول مسیر مترو پردیس و اتصال به بومهن

اسلامی ادامه داد: این خط مترو در ‌شهر پردیس دو ایستگاه در دو منطقه خواهد داشت که یکی از ایستگاه‌ها در کیلومتر ۲۲ و دیگری در کیلومتر ۲۴ مسیر است که ایستگاه دوم‌ می تواند شهر بومهن را هم پوشش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسیر مترو باز به سمت نقاط دیگر ادامه خواهد داشت؟ گفت:‌ خیر، آخرین ایستگاه همان ایستگاه نزدیک بومهن است و پس از آن ادامه نخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: این خط مترو یکی از پروژه‌های فاخر حمل و نقل حومه‌ای خواهد بود که به مردم شهر پردیس خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

به گزارش فارس افزایش سرعت در جابه‌جایی مسافر، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، کاهش میزان آلودگی محیط زیست، افزایش ظرفیت ترافیکی و اتصال نقاط جمعیتی استان تهران، از مزایای این پروژه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول