اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

توری های پرمصرف ساختمانی

امروزه در ساختمان سازی ها برای بالا بردن عمر سازه و برای دوام بیشتر دربرابر زلزله ، سیل و دیگر عوامل طبیعی و غیر طبیعی که باعث کاهش عمر و فرسوده شدن میشوند از توری های فلزی که از جمله مهمترین آنها به توری مش ، توری پرسی و توری رابیتس میتوان اشاره کرد.

توری های پرمصرف ساختمانی

در این مقاله قصد داریم به معرفی این محصولات ، نحوه خرید و اطلاعاتی درباره مشخصات فنی هر محصول را ارائه دهیم. خرسند میشویم که مارا انتهای مقاله همراهی نمایید.

توری پرسی

توری پرسی که با نام توری بافته شده و توری سرندی نیز شناخته میشود از جمله توری هایی میباشد که در ساخت و ساز ها ، تزئینات ، و محکم کاری ها مورد استفاده قرار میگیرد. توری پرسی معمولا در سه شکل ساده ، چین خورده و نیمه مجعد تولید میشود که هر کدام برای مصرف خاصی مورد استفاده قرار میگیرد ، اما با توجه به تجربه گروه تولید توفیقی بیشترین نوع مصرف شده ، توری پرسی ساده میباشد که معمولا در بیشتر جاها مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر قرار است توری بافته شده برای مصارف امنیتی مورد استفاده قرار بگیرد بهتر است از نوع چین خورده باشد چرا که از بین توری های بافته شده ، چین خورده را می توان محکم ترین دانست زیرا تقاطع های فشرده در برابر نیروهایی که سعی در گسترش سیم ها دارند ، بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل ، توری چین خورده مورد علاقه پروژه های امنیتی است.

اما توری مورد استفاده برای ساخت سازها و مصارف معمولی توری پرسی ساده میباشد. بدلیل انعطاف پذیری ، دوام و قدرت بالا توری پرسی در ساختمان سازی ها برای جداسازی سنگ های ریز و درشت از خاک بعتوان سرند و الک نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

توری پرسی از مفتول هایی با اندازه های 2 میلیمتر تا چند سانتی متر ساخته و  همچنین از چشمه هایی با اندازه 2 میکرون و تا نهایتا  10در 10 تولید میشود.

قیمت توری پرسی

عوامل متعددی در قیمت توری پرسی تاثیر گذار میباشد ، معمولا ، نوع مفتول ، نوع توری ، سایز چشمه مواردی هستند که میتوانند در قیمت توری پرسی تاثیر گذار باشند.

اما از قیمت روز آهن ، میلگرد و فولاد نباید غافل شد ، چرا که این محصول تحت تاثیر مستقیم قیمت موارد ذکر شده است که برای درآوردن قیمت روز و بهترین قیمت میتوان به یکی از سایت های تولید کننده توری پرسی مراجعه یا به وبسایت گروه تولید توفیقی مراجعه و یا با شماره تماس هایی که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد تماس بگیرد و از قیمت روز آهن آلات با خبر شوید.

قابل ذکر است که توری پرسی در تعداد پایین و زیر 40 برگ معمولا بصورت دانه ای فروخته میشود ولی با بالا رفتن تعداد توری ها بصورت وزنی محاسبه میشود.

توری مش

توری مش یا توری جوشی در کنار توری های ساختمانی دیگر که بیشتر در ساخت و سازها مورد استفاده قرار میگیرد ، جز پرکاربردترین ها که معمولا برای عملیات بتن ریزی های کف بجای آرماتور بندی و قالب بندی ، در سد سازی ها ، دیوارهای آماده برای بالا بردن تحمل فشار و جلوگیری از ترک خوردگی ، پوسیدگی و در نهایت از بین رفتن سازه مورد استفاده قرار میگیرد.

توری مش ابتدا در سازه ها قرار میگیرد بعد ازآن عملیات بتن ریزی صورت میگیرد . بتن در ساختمان سازی دوام و استحکام به سازه میبخشد اما توری مش باعث میشود قدرت کششی سازه بالا رود از همین رو لرزش ها از هم گسستگی جلوگیری میشود.

توری جوشی از دو نوع میلگرد ساده و آجدار ساخته میشود ، که بنا به نوع مصرف میلگرد متناسب انتخاب میشود. میلگرد آجدار بدلایل آج های ایجاد شده باعث میشود که میلگرد در سازه بتنی حرکت نکند و از سرخوردگی و تکام خوردن جلوگیری شود.

اندازه توری جوشی

توری مش در اندازه های درشت و ریز تولید میشود که میلگرد مش ریز از اندازه 2 تا 5 میلیمتر متغییر است و چشمه های آن نیز از 5 تا 10 سانتی متر تولید میشود. توری مش درشت نیز از مفتول 5 میلیمتر شروع میشود و تا 10 میلیمتر متغییر است همچنین چشمه های آن از 10 در 10 شروع میشود و تا 20 در 20 متغییر است.

هزینه و قیمت توری مش

قیمت توری مش نیز مانند دیگر محصولات تولید شده از آهن و فولاد متاثر از قیمت روز و جهانی قیمت آهن میباشد ولی دلایل اصلی و تاثیر گذار در قیمت توری جوشی اندازه چشمه ، مفتول مورد استفاده و نوع توری میباشد.

اما بطور کلی تعداد توری های مش زیر 10 برگ بدلیل هزینه هایی همچون بارگیری و غیره با قیمت تعداد فروخته میشود اما اگر تعداد بالاتر برود به صورتی وزنی فروخته میشود.

رابیتس ، راویز

راویز یا رابیتس یکی از پر مصرف ترین انواع توری هایی میباشد که بیشتر در مصارفی همچون سنگ کاری ، سیمان کاری ، گچ کاری مورد استفاده قرار میگیرد.

مشخصات فنی رابیتس

توری رابیتس برای دوام و استحکام بیشتر در تعداد ستون های 9 تا 11 و از وزن 300 گرم شروع میشود و تا 1250 گرمی ادامه دارد ساخته میشود ، همچنین با یک استاندارد در طول 2 مترو 40 سانتی متر و عرض 60 سانتی متر ساخته میشود که یک محیط یک مترو 44 سانتی متری را پوشش میدهد. یعنی اگر یک محیط 100 متری داشته باشیم و نیاز به رابیتس داشته باشد با تقسیم عدد 100 بر 1.40 تعداد رابیتس مورد نیاز بدست می آید.

نحوه ساخت رابیتس

توری رابیتس ، ورق فولادی مشبکی است که از انواع ورق های گالوانیزه گرم از ضخامت 0.25 تا 0.50 سانتیمتر ساخته شده که با استفاده از مفتول های گالوانیزه  آرماتوربندی بصورت یک لایه به شبکه فرعی متصل می شود که باعث جلوگیری از ترک خوردگی در سطح های موردنظر می گردد.

 

رابیتس معمولا بدلیل اینکه در مکان های مختلفی مانند زیر باران ، برف و هوای مرطوب استفاده میشود با یک لایه گالوانیزه برای جلوگیری از زنگ زدگی ، پارگی و راحتی استفاده در کار ساخته میشود.

قیمت رابیتس

قیمت رابیتس بصورت روزانه و با قیمت جهانی ورق گالوانیزه و فولاد تعیین میشود اما تعداد ستون ها ، چشمه ها و وزن توری میتواند در قیمت موثر باشد ، که بهتر است برای اخذ قیمت روز رابیتس بهتر است به سایت فولاد توفیقی یا با شماره تماس هایی که در انتهای صغحه قرار دارد تماس بگیرید تا از قیمت روز محصول مطلع شوید.

برای اطلاع از قیمت محصولات ائم از توری مش ، توری پرسی ، توری رابیتس میتوانید با شماره تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.

موبایل :

09123001732

09123955406

تلفن ثابت :

021-55449768

021-55511559

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول