اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان سمنان گسترش می‌یابد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقای توانمندی سرمایه‌های انسانی در روستاها، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.

آموزش‌های مهارتی در روستاهای استان سمنان گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان عصر امروز در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف کمک به ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی و کیفیت محیط‌های روستایی به‌واسطه ایجاد و ارتقای شایستگی‌ها و مهارت‌های شغلی و نیز توانمندسازی و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های فعالیت مدیریت روستایی از طریق آموزش‌های تخصصی و مهارتی منعقد شده است.

وی انعقاد این تفاهم‌نامه را گامی مؤثر در ارتقای توانمندی و افزایش بهره‌وری روستاییان عنوان کرد و گفت: تشخیص، تعیین و اعلام نیازهای آموزشی در حوزه مدیریت روستایی با تأکید بر توسعه پایدار و همکاری در شناسایی زمینه‌های اشتغال در روستاها در زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی و سایر مشاغل به‌ویژه در حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد از جمله برنامه‌های اصلی در راستای اجرای این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با تأکید بر عزم دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به‌منظور ایجاد زمینه‌ها و بسترهای لازم و استفاده از افراد دارای مهارت و شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های اجرایی مورد نیاز دهیاری‌ها، بر لزوم همکاری برای هدایت بخشی از تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری استان برای خرید خدمات آموزشی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به‌منظور ارائه آموزش‌های مورد نیاز روستاییان بر اساس این تفاهم‌نامه تأکید کرد.

صمیمیان با بیان اینکه همکاری دهیاری‌ها به‌منظور بهره‌گیری از فضاها و امکانات در اختیار جهت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای امری ضروری خواهد بود، حمایت از عرضه محصولات تولیدی مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای از طریق بازارچه‌های محلی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، همکاری بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در جهت تحقق اهداف تفاهم‌نامه به‌ویژه در حوزه نیازسنجی آموزشی و هدایت روستائیان آموزش دیده به تشکیل و راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی و خصوصی را از جمله تعهدات دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان در راستای اجرای این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

به گزارش فارس؛ این تفاهم‌نامه در هفت ماده و به مدت سه سال به امضای مهدی صمیمیان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان و سیدحسین شاهچراغ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان رسید.

انتهای پیام/74007/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول