اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ساخت ۱۱۰هزار خانه برای محرومان/۲هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور افتتاح شد

معاون رییس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح ۲ هزار خانه بازسازی شده مناطق زلزله زده قطور ، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در کشور ساخته می‌شود که نزدیک به ۵۰ هزار واحد تحویل داده شده و بقیه نیز تا پایان دولت تحویل داده می‌شود و تا پایان امسال سه هزار واحد مسکونی محرومین در آذربایجان‌غربی ساخته می‌شود.

ساخت ۱۱۰هزار خانه برای محرومان/۲هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد باقر نوبخت در مراسم افتتاح ۲هزار مسکن بازسازی شده مناطق زلزله زده قطور خوی اظهارداشت: در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار واحد مسکونی  برای محرومان در کشور ساخته می‌شود که نزدیک به ۵۰ هزار واحد تحویل داده شده و بقیه نیز تا پایان دولت تحویل داده می‌شود، همچنین تا پایان امسال سه هزار واحد مسکونی محرومین در آذربایجان‌غربی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: طی سفر به آذربایجان‌غربی عملیات اجرایی ۳۳ پروژه با یک هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد که تلاش می‌شود تا پایان دولت این طرح‌ها به پایان برسند.

معاون رییس جمهور در این سفر هزینه تامین یک هزار راس دام سبک را به روستائیان مناطق زلزله زده قطور وعده داد.

یک هزار و پانصد واحد خسارت دیده در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، اظهار داشت: واحدهای افتتاح شده هر کدام به طور میانگین در ۶۰ مترمربع احداث شده‌اند که با پرداخت ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و بلاعوض در ۲۶ روستای بخش و شهر قطور به بهره برداری رسید.

محمود بدلی ادامه داد: از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی که عملیات بازسازی آنها آغاز شده است، ۲ هزار واحد به طور کامل به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: عملیات بازسازی یک هزار و ۵۰۰ واحد خسارت دیده دیگر نیز در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف قرار دارد.

وی مجموع اعتبارات و تسهیلات بازسازی مصوب مناطق زلزله زده قطور را در هیات دولت بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول