اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تحقق کامل بعد سیاسی انقلاب اسلامی/ اقتصادمقاومتی تنها راهکار خروج از بن‌بست است

استاندار لرستان گفت: در بعد استقلال سیاسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی دسترسی پیدا کرده‌ایم، امروز هیچ کشور، شخص و یا قدرتی خارج از نظام سیاسی ایران برای ملت تصمیم نمی‌گیرد.

تحقق کامل بعد سیاسی انقلاب اسلامی/ اقتصادمقاومتی تنها راهکار خروج از بن‌بست است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید موسی خادمی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامی‌داشت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی تحقق خواسته تاریخی ملت ایران بود، ملتی که بیش از ۱۰۰ سال به دنبال کسب استقلال، آزادی و ایجا حکومتی مبتنی بر آموزه‌های اسلام بود.

وی خاطرنشان کرد: ملتی که از استقلال برخوردار نبود و دچار استعمار و سلطه خارجی شده بود، ضمن اینکه در داخل کشور نیز از استبداد و دیکتاتوری رنج می‌برد.

استاندار لرستان با اشاره به تلاش‌های ملت ایران قبل از انقلاب همچون زمان مشروطیت برای رهایی از استبداد و استعمار بیگانگان، بیان داشت: در سال ۵۷ این کوشش‌های تاریخی به نتیجه خود رسید و ملت ایران خواسته‌های خود را به طور مشخص در این سال بیان کرد.

خادمی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را مهمترین خواسته مردم برشمرد و افزود: استقلال به این معنی که کشور بدون تاثیرپذیری از دیگران برای خود تصمیم بگیرد و دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آنچه تاکنون حاصل شده، در بعد استقلال سیاسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی دسترسی پیدا کرده‌ایم، امروز هیچ کشور، شخص و یا قدرتی خارج از نظام سیاسی ایران برای ملت تصمیم نمی‌گیرد.

استاندار لرستان به بعد استقلال اقتصادی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در این حوزه علی‌رغم تلاش‌های انجام شده هنوز به جایگاه لازم نرسیده‌ایم، کشور مستقل در اقتصاد یعنی حرکت دیگران در خارج از مرزها نتواند ساختار اقتصادی کشور را دچار التهاب یا تزلزل کند.

خادمی بیان داشت: هرچند به دلیل وابستگی متقابلی که در دنیای امروز وجود دارد و شبکه تار عنکبوتی در اقتصاد جهان شکل گرفته، رسیدن به استقلال اقتصادی سخت است اما باید برای کسب حداقل‌ها تلاش کرد.

وی راهکار برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز علی رغم غنای موجود در  فرهنگ، گاهی تحت تاثیر و نفوذ بیرون قرار می‌گیریم که نشان از عدم تحقق کامل شعار استقلال فرهنگی دارد.

استاندار لرستان با اشاره به حاکمیت مردم سالاری در ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات در سطوح مختلف نشان از تحقق بعد جمهوریت که خواسته مردم بوده، دارد.

خادمی، شناساندن مفهوم واقعی انقلاب به مردم را مهمترین هدف برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر دانست و گفت: انقلابی اصیل فرد مستقل، متدین و آزادی‌خواه است.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۷۰ پروژه با اعتباری حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در لرستان طی دهه‌فجر خبر داد و گفت: از این تعداد، ۳۲۰ پروژه عمرانی به ارزش ۷۴۰ میلیارد تومان و ۵۰ پروژه نیز اقتصادی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول