اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی ظریف و همتای ترکیه‌ای در استانبول

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه صبح امروز در استانبول دیدار کرده و به گفت‌وگو نشستند.

گفت‌وگوی ظریف و همتای ترکیه‌ای در استانبول

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پنجمین و آخرین مقصد سفرش به منطقه در استانبول حضور دارد، صبح امروز (جمعه) با «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و به گفت‌وگو نشست.

وزیر امور خارجه که عصر پنجشنبه وارد استانبول شد در بدو ورود به ترکیه در گفت‌وگویی روابط ایران با ترکیه را روابط بسیار مهمی خواند و گفت: نیاز همیشگی برای مشورت با ترکیه وجود دارد، لذا انجام همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای بسیار حیاتی است.

وی افزود: در کنار آن بحث منطقه قفقاز و ضرورت ایجاد زمینه‌های صلح پایدار در قفقاز از طریق همکاری بحث بسیار مهمی است که من در سفری که به چهار کشور آذربایجان، روسیه و ارمنستان و گرجستان داشتم با جزئیات با مقامات عالی این کشور ها مطرح کردم و ان‌شاءلله در دیدارهایی که در ترکیه با برادران خود خواهم داشت این موضوعات را بیشتر پیگیری خواهیم کرد تا زمینه‌های همکاری‌ به ویژه در زمینه ترانزیتی و راه‌های مواصلاتی پس از فاجعه قره باغ فراهم شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در خصوص همکاری شش جانبه در منطقه نیز گفت: بحث شش جانبه بحثی است که در گذشته توسط آقای اردوغان رئیس جمهور ترکیه مطرح شد. من با دیگر مقامات منطقه‌ای در این زمینه هم گفت‌وگو داشتم و نتیجه این گفت‌وگوها را با مقامات ترکیه مطرح خواهم کرد.

وی همکاری شش جانبه را به عنوان یکی از روش‌های همکاری به ویژه در حوزه ترانزیت بسیار مهم خواند و افزود: برخی موانع نیز وحود دارد که امیدواریم به مرور زمان برداشته شود.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این به جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، ارمنستان و گرجستان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول