اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مدارس عشایری کل کشور بازسازی خواهند شد/ 12 هزار مدرسه عشایری آبخوری ندارد

مدیر کل آموزش عشایر کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ۴ سال، به زودی یک کمک ۱۷میلیارد تومانی به سرانه مدارس عشایری کل کشور انجام خواهد شد؛ همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، قرار است مدارس عشایری کل کشور توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، بازسازی شود.

مدارس عشایری کل کشور بازسازی خواهند شد/ 12 هزار مدرسه عشایری آبخوری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، محمدرضا سیفی در حاشیه بازدید از مدارس عشایری شهرستان دهاقان  با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و وزارت آموزش و پرورش  اظهار داشت: فقر و نابرابری آموزشی در مدارس عشایری کشور بیداد می‌کند و این فقر و نابرابری شرایط دشواری را برای این مدارس ایجاد کرده است.

مدیر کل آموزش عشایر کشور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای مثال در حال حاضر ۷۰۰ مدرسه در کشور داریم که فاقد سرویس بهداشتی هستند و بیش از ۱۲ هزار مدرسه مدرسه عشایری نیز داریم که از داشتن آبخوری مناسب برای دانش آموزان محروم‌اند.

وی  با تأکید بر تلاش‌های صورت گرفته توسط وزارت آموزش و پرورش در راستای ایجاد عدالت آموزشی و کمک به مدارس عشایری تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ۴ سال، به زودی یک کمک ۱۷میلیارد تومانی به سرانه مدارس عشایری کل کشور انجام خواهد شد. همچنین با هماهنگی‌های انجام شده، قرار است مدارس عشایری کل کشور توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، بازسازی شود.

سیفی در ادامه با تاکید بر نقش معلمان حرفه‌ای و با انگیزه در اداره مدارس عشایری تصریح کرد: مدارس عشایری کشور با مشکلات بیشماری از نظر مالی، فیزیکی و تجهیزات روبروست که حل کامل این مشکلات نیاز به زمان دارد اما وجود یک معلم توانمند و پرانگیزه در مدارس عشایری می‌تواند بسیاری از این مشکلات را پوشش داده و آن‌ها را کمرنگ‌تر سازد.

مدیر کل آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در ادامه با پرداختن به مشاهدات خود در بازدید از مدارس عشایری شهرستان دهاقان اذعان کرد: شادابی، نشاط و پویایی در دانش آموزان مدارس عشایری این شهرستان بسیار امید بخش بوده و حضور معلمان توانمند،پرانگیزه و پرتلاش در این مدارس عشایری قابل تقدیر و مثال زدنی است.

رجب فرهمندیان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دهاقان  نیز ضمن تقدیر از حضور مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در این شهرستان، به بیان  مهمترین مسائل و مشکلات مدارس عشایری شهرستان و کشور  اعم از وضعیت فیزیکی نامناسب فضاهای مدارس عشایری، عدم استطاعت مالی خانوارهای عشایری در تأمین ملزومات الکترونیکی آموزش برای دانش‌آموزان، وضعیت نامناسب تغذیه دانش آموزان به ویژه در مدارس دخترانه، کمبود تجهیزات آموزشی و اداری در مدارس عشایری، محرومیت روستاهای عشایرنشین از مراکز و امکانات فرهنگی و ورزشی جهت بهره مندی دانش آموزان و پایین بودن امتیاز سختی کار فرهنگیان شاغل در مدارس عشایری به ویژه برای کادر اجرایی این مدارس پرداخت.

به گزارش فارس؛ مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش و تیم همراه همچنین  از وضعیت فیزیکی و آموزشی مدارس عشایری، دانش آموزان بیمار، صنایع دستی و بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر، گلخانه‌ها و فرصت‌های شغلی عشایر این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول