اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

۶ نکته مهم اما ساده در رزومه‌نویسی که نمی‌دانستید

نکات حرفه‌ای در نوشتن یک رزومه می‌تواند کلید دستیابی شما به یک موقعیت در شغل رویاهایتان باشد.

۶ نکته مهم اما ساده در رزومه‌نویسی که نمی‌دانستید

حتی ممکن است شما برای موقعیت‌هایی که متقاضی آن هستید بسیار واجد شرایط باشید، اما یک رزومه ضعیف می‌تواند شانس موفقیت شما را از بین ببرد. با نکاتی در مورد رزومه که شاید هرگز درموردشان نشنیده‌اید ما به شما کمک خواهیم کرد تا شغل رویایی خود را به دست آورید!

۱. از نام‌های قدرتمندتری استفاده کنید

حتی اگر سابقه‌ی کارتان قدیمی باشد، حتما نام‌های قدرتمندی در رزومه خود درج کنید. ارجاع به سازمان‌‌های بزرگ، درجه خاصی از اعتبار را به استخدام‌کنندگان می‌دهد. یکی از نکات مهم در نوشتن رزومه ذکر نام شرکت‌های شناخته‌شده‌ای است که با آن‌ها همکاری کرده‌اید.

۲. از گزارشات عملکردی به نفع خود استفاده کنید

آیا از بازخوردهای جمع‌آوری‌شده در طول آخرین تجربه کاری یا فعلی خود چیزی می‌دانید؟ آن‌ها کمک بزرگی در نوشتن رزومه‌ی شما هستند. آن‌ها می‌توانند منابع اطلاعاتی خوبی برای سند دادن به صحبت‌های شما در هنگام مصاحبه و همچنین طراحی رزومه‌تان باشند.

۳. کلمات کلیدی را فراموش نکنید

 

چندین شرکت در حال استفاده از نرم‌افزارهایی هستند که می‌توانند برای اولین بار بررسی رزومه‌ها را انجام دهند. آن‌ها متقاضیان را با توجه به اطلاعات موجود در سند رتبه‌بندی می‌کنند. این بدان معناست که یک ربات با بررسی تمام متن‌های موجود در رزومه‌ی شما در زمان استخدام‌کننده صرفه‌جویی می‌کند.

آگهی استخدام تهران در کاربوم

 ۴. از آدرس ایمیل مناسبی استفاده کنید

یکی از نکات حرفه‌ای در نوشتن رزومه، هم از نظر نحوه برقراری ارتباط هنگام درخواست برای یک آگهی استخدام و هم آدرس مورد استفاده‌ی شما، استفاده از یک ایمیل مناسب است. برای درخواست دادن، از ایمیل شرکت خود (با شناسه فعلی شرکت خود) استفاده نکنید. همچنین از استفاده از آدرس‌هایی که ممکن است چهره‌ی حرفه‌ای شما را لکه‌دار کند، خودداری کنید.

ساخت رزومه با رزومه ساز حرفه‌ای کاربوم

۵. کیفیت بهتر از کمیت است

این امر به ویژه در مورد مهارت‌هایی که قصد دارید به رزومه خود اضافه کنید، صادق است. درج اطلاعاتی که واقعا مرتبط هستند از پر کردن رزومه با جزئیات غیرمرتبط یا واضح سودمندتر است.

۶. از سرگرمی‌هایتان به نفع خود استفاده کنید

بسیاری از مردم فکر می‌کنند این نوع اطلاعات ربطی به رزومه ندارند، اما واقعیت این است که فعالیت‌هایی که به منظور لذت بردن و در اوقات فراغت انجام می‌دهید ممکن است بر وجهه حرفه‌ای شما بیفزایند، خصوصا اگر (حتی غیرمستقیم) به حرفه شما مربوط شوند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول