اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

حمایت از تولید اولویت دادگستری کردستان است/برخورد قاطع با اراذل و اوباش در کردستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سنندج با بیان اینکه امنیت شامل امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، گفت: حمایت از تولید، نظارت بر ضابطین و مبارزه با اراذل و اوباش در دستور کار د ادگستری است.

حمایت از تولید اولویت دادگستری کردستان است/برخورد قاطع با اراذل و اوباش در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد جباری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران که در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن 42 امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، اظهار کرد: عزتمندی کشور ایران اسلامی مدیون رهبری مقام عظمای ولایت است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود: مقام دادستان از نظر کمی و کیفی برای خدمت‌گزاری بسیار حائز اهمیت است و در قانون اساسی برای دادستان بیش از 300 وظیفه مطرح شده است.

جباری یکی از وظایف برجسته دادستان را ایجاد امنیت و  احساس امنیت در بخش‌های مختلف جامعه بر شمرد و تاکید کرد: این امنیت شامل امنیت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و حمایت از تولید، نظارت بر ضابطین و مبارزه با اراذل و اوباش نیز در دستور کار دادستان قرار دارد.

وی استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی را از دیگر وظایف دادستان دانست و افزود: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، حل وفصل مشکلات بهره‌گیری از ظرفیت مردم ضروری است.

وی خاطرنشان کرد:  بهره‌گیری از توان مردم ایجاد صلح  سازش و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی را به دنبال دارد.

جباری در ادامه سند تحول قضایی را شاهکار رئیس قوه قضاییه عنوان کرد و گفت: این سند در راستای سیاست‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی تدوین شده و تحقق آن در دادگستری استان ضروری است.

وی افزود: بیش از 98 درصد از ابلاغیه‌ها نیز در حوزه قضایی شهرستان کامیاران بصورت الکترونیکی صادر می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در پایان بر لزوم حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان کامیاران تاکید کرد و افزود: بعضا مشاهده شده است که اراضی ملی در این شهرستان مورد دست‌اندازی متصرفین قرار می‌گیرد و اجرای کامل قانون حدنگار و طرح کاداستر که خود یک اقدام پیشگیرانه است و موجب جلوگیری از این تصرفات می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات علیرضا جعفری با اهدای لوح، تقدیر و کورش مرادی به عنوان سرپرست جدید دادسرای عمومی و انقلاب کامیاران معرفی شد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷‌۱ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول