اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

وجود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور/ برنامه‌ای برای تعطیلی و انحلال واحدهای دانشگاهی نداریم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به وجود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور گفت: تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت از این تعداد تحت حمایت جدی پارک های علم و فناوری قرار دارند.

وجود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور/ برنامه‌ای برای تعطیلی و انحلال واحدهای دانشگاهی نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور غلامی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته، اقدامات بسیار موثری در زمینه پارک‌های علم و فناوری  با هدف بهره‌مندی مناسب از ظرفیت‌های علمی برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری مجموعه‌ای کاربردی برای حمایت از نخبگان و ایده‌های جدید علمی است گفت: در شرایط کنونی، علم و فناوری نقش مهم و قابل توجهی در توسعه، رفاه و بهبود شرایط اقتصادی کشور دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه ایجاد صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز از دیگر برنامه‌های جدی حوزه آموزش عالی کشور است افزود: این صندوق با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و فعالیت های علمی و پژوهشی ایجاد شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان فعال در کشور اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و ۸۰۰ شرکت از این تعداد تحت حمایت جدی پارک های علم و فناوری قرار دارند.

غلامی با بیان اینکه  ۱۹۵ مرکز رشد فناوری در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی و فعال شده که مهم‌ترین کارکرد این مراکز علمی و دانشگاهی زمینه‌سازی برای بکارگیری فناوری‌های نوین در توسعه کشور است گفت: شاهد اقدامات و دستاوردهای بسیار قابل توجهی از حضور شرکت های دانش بنیان در عرصه علم و فناوری کشور بودیم که نقش بسیار مهمی در حل مشکلات ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه انجام پژوهش و تحقیقات دانشگاهی به لحاظ کیفی و کمی در ردیف ۱۵ کشور برتر و بزرگ دنیا قرار دارد افزود: هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تعطیلی و یا انحلال واحدهای دانشگاهی در سطح کشور نداریم، اما رویکرد ما براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، تجمیع و پیوستن واحدهای دانشگاهی با هدف هم افزایی و افزایش توان این واحدها در راستای انجام وظایف و ماموریت‌های تعریف ‌شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در طرح مدیریت استانی آموزش عالی اصل بر تفویض اختیارات از سطح ستاد در این وزارتخانه به استان‌ها است که دبیرخانه اجرایی شدن این طرح در دانشگاه بزرگ مرکز هر استان به عنوان دانشگاه مادر یا معین تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طی سالیان گذشته، توفیقات خوبی در حوزه آموزش عالی حاصل شده که نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های هدفمند و برنامه محور مسوولان دراین حوزه است گفت: مبنای ما در آموزش عالی این است که منابع محدود خود را در سطوح گسترده کم بازده هزینه نمی‌کنیم و  هدف اصلی دراین بخش، هم‌افزایی در تمام وجوه برای بکارگیری علم و فناوری در مسیر رشد و توسعه کشور است.

انتهای پیام/ 3140/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول