اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حکم قاضی آمریکایی علیه طرح مهاجرتی بایدن

یک قاضی در ایالت تگزاس حکم موقتی را صادر کرده تا مانع از اقدام رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای متوقف کردن اخراج مهاجران شود.

حکم قاضی آمریکایی علیه طرح مهاجرتی بایدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، یک قاضی در ایالت تگزاس با صدور حکمی موقت قصد دارد طرح مهاجرتی جدید «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را متوقف کند.

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، حکم این قاضی آمریکایی مانع از اقدام بایدن برای متوقف کردن ۱۰۰ روزه اخراج مهاجران خواهد شد.

این در حالی است که پیش‌تر نیز دادستان کل تگزاس شکایتی را از بایدن به دلیل متوقف کردن دستور اخراج مهاجرانی که به گفته وی «غیرقانونی» هستند مطرح کرده بود.

اوایل این هفته وبگاه خبری «آکسیوس» خبر داد که «کِن پاکستون»، دادستان کل ایالت تگزاس ضمن پیشبرد شکایت خود از بایدن، خواستار صدور حکمی موقت برای متوقف کردن این اقدام وی شده بود.

پاکستون مدعی شده که این اقدام بایدن قانون اساسی آمریکا، قانون مهاجرت و قوانین اداری فدرال و همچنین توافقنامه میان تگزاس و وزارت امنیت داخلی آمریکا را نقض می‌کند.

این در حالی است که «لئو فرسکو»، یکی از وکلای امور مهاجرت به وبگاه خبری آکسیوس گفته که این شکایت احتمالاً با شکست روبه‌رو می‌شود زیرا یک قاضی نمی‌تواند اداره مهاجرت گمرک آمریکا را مجبور به اخراج شخص خاصی از کشور کند.

تگزاس یکی از ایالت‌هایی است که اکثر جمعیت آن هوادار جمهوریخواهان است. ترامپ در انتخابات سوم نوامبر ۲۰۲۰، در این ایالت به پیروزی رسید اما به طور کل وی نتوانست با کسب حد نصاب آرای الکترال به پیروزی در انتخابات دست یابد.

دستور منع اخراج مهاجران که بایدن در ساعات اولیه حضورش در کاخ سفید صادر کرد، روز جمعه وارد فاز اجرایی شد.

بایدن در روزی که به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا سوگند یاد کرد و وارد کاخ سفید شد کار خود را با لغو اقدامات مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق کشورش آغاز کرد. وی دستور اجرایی ترامپ برای ممنوعیت سفر شهروندان از کشور‌های مسلمان را لغو و ساخت دیوار مرزی مکزیک را نیز متوقف کرد.

بایدن به وزارت امور خارجه دولتش دستور داده که صدور روادید برای اتباع کشور‌هایی که با فرمان ترامپ تحت تأثیر قرار گرفته بودند را آغاز کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول