اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از آغاز مراحل انتخابات شوراهای اسلامی تا نظارت شورای نگهبان به انتخابات شوراها

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، با اعلام آغاز مراحل اولیه انتخابات شوراهای اسلامی و تغییر در قانون جدید، گفت: زمانی که مراحل اولیه به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید علاوه بر استعلامات قبلی که از اطلاعات، ناجا و دستگاه قضایی، گرفته می‌شد این بار ورود شورای نگهبان و سازمان اطلاعات را دستور کار قرار دادیم.

از آغاز مراحل انتخابات شوراهای اسلامی تا نظارت شورای نگهبان به انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس مازندران، مهدی سعادتی رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها امروز در نشست مجمع نمایندگان، با اشاره به اینکه، مراحل انتخابات شوراهای اسلامی در کشور آغاز شده، اظهار کرد: دوشنبه گذشته اولین جلسه روسای هیأت نظارت استان‌ها با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی و وزارت اطلاعات آغاز به‌کار کرد.

وی افزود: امروز هم ما تمامی دستورالعمل‌های اجرایی کار و تشکیلات هیأت نظارت استانی حاکم بر انتخاب و مراحل استعلامات و شرایط کاری و زمان‌بندی انتخابات چه در شورای شهر به حضور نمایندگان در شهرستان‌ها تحویل دادیم.

سعادتی تصریح کرد: براساس ماده ۶۶ قانون تشکیلات انتخابات شوراها و به استناد ماده ۵۰ و بند ج ماده ۶۳ و تبصره چهار و پنج ماده ۶۳ قانون مسؤولیت نظارت بر تمامی سطوح انتخابات در استان، شهرستان، بخش و روستاها بر عهده این شورا است.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران بیان کرد: از‌ محل اختیاراتی که مجمع نمایندگان استان به ما به‌عنوان خادمان شما داده شد کارهای زیادی در پیش داریم و با توجه به ماده ۴۱ ـ پنج نفر از هر شهرستان را در زمان‌بندی اعلام شده تا ۱۳ بهمن ماه باید اسامی هیأت نظارت شهرستانی را تحویل بدهند.

این مسؤول اضافه کرد: اسامی هیأت‌های شهرستانی باید معرفی شده به تایبد هیأت نظارت شهرستان برسد و همراه با تاییدیه استان برای صدور حکم به تهران ارسال شود، مهرهای شهرستان‌ها آماده شده و مکاتبات انجام شد، کار با حساسیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از معرفی اعضای هیأت نظارت شهرستان جلسه و برگزاری همایش مرکز استان، دیدارهایی با نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران شهرها و برخی از دستگاه‌های استان خواهیم داشت، با توجه به حساسیت در این مقطع از انتخابات حدود ۲۰ مرحله برای زمانبندی کار در شورای اسلامی توسط وزیر کشور به‌کار گرفته شد که در تاریخ ۱۸ اسفند ماه آغاز به‌کار می‌کند.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم، با اعلام تغییر در قانون جدید انتخابات شوراها گفت: زمانی که مراحل اولیه به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید علاوه بر استعلامات قبلی که از اطلاعات، ناجا و دستگاه قضایی گرفته می‌شد این بار ورود شورای نگهبان و سازمان اطلاعات را دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: مقررات با اجرای عدالت و گزارش‌های مستند با نگاهی سخت‌گیرانه در راستای اجرای قانون اعمال خواهند شد چوم می‌دانیم ساختار و تشکیلات شوراها آسیب‌پذیر است در این بخش وظیفه قانونی و شرعی خودمان را نظارت می‌دانیم امیدواریم همه نمایندگان کمک کنند تا انتخاباتی درست و سالم برگزار شده  و زمینه‌ای برای جلوگیری از نفوذ و رشوه گرفتن‌ها باشد در این راستا همه ملزم به همکاری هستند و با دقت و حساسیت عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول