اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مستندسازی نقش گردان‌های جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس نقش تمامی گردان‌های جهاد سازندگی استان سمنان مستندسازی و جمع‌آوری شود.

مستندسازی نقش گردان‌های جهاد سازندگی سمنان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدحسن سلامی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای با سیدعلی حمزه‌رضوی، مشاور وزیر و مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس یک اداره نبود؛ بلکه یک جریان عظیم مجاهدت و خدمت بود که منشأ تحولات بسیار و پیروزی‌های عظیم در انقلاب و دفاع مقدس شد.

 وی گفت: مردم از جهاد سازندگی دوران انقلاب و جنگ، خاطرات فراموش‌نشدنی دارند، از خدمت به مناطق محروم و روستاها گرفته تا میدان‌های سخت نبرد در جنوب و غرب کشور با احداث پل‌ها، خاک‌ریزها و جاده رملی در عملیات‌ها و مناطق عملیاتی، حفر ۱۲۸ کیلومتر کانال و اعزام یک‌هزار و ۶۷۰ دستگاه کمپرسی در دوران دفاع مقدس که همگی به‌عنوان ستون و تکیه‌گاه بزرگ رزمندگان محسوب می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این‌که جهاد و جهادگران این استان نقش برجسته‌ای داشتند، افزود: پیروزی رزمندگان و مهندسی رزمی دفاع مقدس، مدیون و مرهون مجاهدت رزمندگان جهاد و سنگرسازان بی‌سنگر است.

سلامی ادامه داد: با توجه به این مهم که جمعیت استان سمنان در دوران دفاع مقدس کمتر از یک درصد جمعیت کشور بود؛ اما شهدای جهاد این استان، چهار درصد شهدای جهاد کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: جهادگران استان سمنان در بیش از ۲۰ عملیات آفندی حضور داشتند که درمجموع ۲۱ هزار نفر اعزام، ۸۰۲ مجروح و جانباز و ۱۹ آزاده سند افتخار مجاهدان فی‌ سبیل الله در جهاد سازندگی استان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه قرارگاه ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان یکی از افتخارات سازمان جهاد کشاورزی استان است، تصریح کرد: این قرارگاه با هدف آشنایی مردم و به‌ویژه نسل جوان با حماسه سنگرسازان بی‌سنگر در حال احداث است.

سلامی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای احداث قرارگاه ستاد پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان گفت: در حال حاضر فعالیت‌های عمرانی این قرارگاه به پایان رسیده و اقدامات غرفه‌آرایی و نرم‌افزاری سنگر و محوطه‌سازی قرارگاه آغاز شده است.

وی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان یک فعالیت ارزشمند در راستای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل‌های بعدی است که وقایع حماسی این برهه تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز کشور را لمس نکرده‌اند و این مهم می‌تواند گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: در تنظیم دانشنامه دفاع مقدس نباید نقش ارزشمند جهاد سازندگی که به فرموده امام راحل به‌عنوان سنگرسازان بی‌سنگر یاد کرده‌اند، فراموش و نادیده گرفته شود و ضرورت دارد نقش تمامی گردان‌های جهاد استان سمنان مستندسازی و جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول