اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

پوشش ریسک صادرات به اوراسیا تا سقف 800 میلیون دلار

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: پوشش صادرات ایران به اوراسیا توسط صندوق تا سقف 800 میلیون دلار است.

پوشش ریسک  صادرات به اوراسیا تا سقف 800 میلیون دلار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید عبدالله سجادی امروز در نشست اقتصادی ایران و اورسیا  که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، گفت:  صندوق ضمانت صادرات آماده پشتیابی برای توسعه صادرات و سرمایه گذاری ایران در کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. 

رنیس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به محدودیت سیستم باکی کشور در روابط کارگزاری با بانک های خارجی به دلیل تحریم ها اظهار داشت: بنابراین صدور ضمانت نامه های متقابل با کمک موسسات همتا از راهبردهای جدید این نهاد حمایتی در راستای ایجاد امنیت تجارت خارجی است. 

وی گفت: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بجز قرقیزستان دارای صندوق ضمانت صادرات ملی هستند.  

سجادی  از انعقاد تفاهم نامه همکاری میان صندوق ضمانت صادرات ایران با این موسسات برای تسهیل تجارت، سرمایه گذاری خبرداد و این نهادها را راهکار مناسب برای پر کردن خلا روابط بانکی کشور با اورسیا دانست. 

سجادی گفت: 800 میلیون دلار سقف پوشش  صادرات به کشورهای ارواسیا یعنی  روسیه، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و بلاروس در نظر گرفته شده و حمایت و پشتیبانی از صادرات از طریق پوشش ریسک های سیاسی و تجاری اوراسیا در اولویت کاری صندوق ضمانت صادرات ایران قرار دارد. 

وی بیان داشت: البته علیرغم اختصاص سقف تعیین شده 800 میلیون دلار، میزان استفاده تجار کشور از این خدمات تاکنون قابل توجه نبوده است. 

وی با اشاره به وجود تفاهم نامه های همکاری صندوق ضمانت صادرات ایران با موسسات متناظر در روسیه، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس گفت: اجرایی سازی تفاهم نامه های مذکور در جهت پیشبرد دیپلماسی اقتصادی با منطقه اقتصادی اوراسیا از برنامه های آتی این نهاد مالی و بین المللی است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول