اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ارتقای زیرساخت ارتباطی ۱۰۰ روستا در همدان/ کار در ۱۵ روستا انجام شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان از ارتقای ۱۰۸ سایت همراه اول در همدان خبر داد و گفت: ارتقای زیرساخت ۱۰۰ روستا در برنامه است که ۱۵ روستا انجام شده است.

ارتقای زیرساخت ارتباطی ۱۰۰ روستا در همدان/ کار در ۱۵ روستا انجام شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی ساکی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به افزایش پرت‌های تلفن ثابت در استان‌ اظهار کرد: در حوزه اینترنت موبایل در روستاهایی که ۲G بود و فقط امکان مکالمه صوتی وجود داشت، ۳۰ سایت ارتقا یافت.

وی با اشاره به اینکه آخرین ارتقای سایت در روستای گنبد، سیمین، ابرو، حیران، نگارخاتون، جهان‌آباد و ینگیجه بود گفت: در گنجینه، ارزانفود، نصیرآباد، تفریجان، فیض آباد،اصله، صادق‌لو و بارابند سایت جدید راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان با اشاره به اینکه در صورت برخورداری از تجهیزات، تا پایان سال کار را در روستای قلعه‌جوق، هیزج و ایوک انجام می‌دهیم که فعلا در حال حاضر مشکل تجهیزات داریم عنوان کرد: تجهیزات موبایل و همراه اول استان هوآوی است که از چین می‌آید و نسبت به تجهیزات اروپایی شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره به اینک در صورت دریافت تجهیزات ۵۰ سایت در استان اولویت دارد که اگر آنها را انجام دهیم روستاهای بالای ۵۰ خانوار تقریبا زیرساخت لازم را خواهند داشت گفت: روستای ایوک سایت دارد اما مدتی برق آن از یک خانه‌ای گرفته شده بود که مدام قطع می‌کردند اما در حال حاضر مستقل شده و مشکلی ندارد.

ساکی با اشاره به اینکه ارتقای زیرساخت ۱۰۰ روستا در برنامه است که ۱۵ روستا انجام شده و ایوک در ۱۵ روستای اولویت بعدی است افزود: جاده‌های همدان به ۳G متصل هستند و همه جاده‌های اطراف پوشش اینترنتی دارند اما اتوبان ساوه مشکل دارد در صورتی که آنجا متعلق به استان مرکزی است و آنها انتظار دارند ما کار انجام دهیم‌ و ما هم در حال پیگیری هستیم کار انجام شود.

وی با تاکید به اینکه این اقدامات در شرایط کرونا انجام شده که گاهی برخی همکاران مبتلا و دورکار بودند افزود: از ابتدای کرونا تا به امروز به اندازه دو سال مخابرات و  ایرانسل کار کرده‌اند اما چون استفاده اینترنت بالاست چندان خود را نشان نمی‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان با بیان اینکه هر یک سال مصرف دو برابر و به تعداد افزوده می‌شود گفت: سال گذشته مصرف کل استان همدان ۵۵ گیگ بود که امروز به ۱۱۰ رسیده است و جز در روستاها که کار انجام شده همراه اول و ایرانسل نیز ظرفیت‌های خود را در شهر افزایش داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در کنار ارتقا باید ظرفیت را حفظ کرد گفت: از لحاظ تامین و دسترسی به زیرساخت‌ها  استان البرز اول است و بعد استان قم و همدان قرار دارد، هرچه استانی برخوردار باشد انتظار مردم نیز بالاتر خواهد رفت.

ساکی با تأکید بر اینکه پوشش اینترنت که ایجاد کردیم نسبی است و اگر همه روستاها را صد درصد ارتقا دهیم باید سایت‌های جدید اضافه کنیم افزود: اگر امروز ۸۵ درصد روستاهای استان پوشش اینترنت دارند، برخی روستاها ۶۰ یا ۷۰ درصد هستند، برخی روستاهای جمعیت بالا هم امکانات را دارند چون متقاضی بودند تا سرویس ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته موبایل شهری و روستایی داشتیم و دو شبکه کاملا جدا از هم که موبایل شهری هوآوی و موبایل روستایی زیمینس آلمان بود گفت: شهریور سال گذشته قرار شد موبایل روستایی و شهری یکپارچه شود و یک سوئیچ باشد چون شبکه جدا مشکلاتی ایجاد کرده بود که مثلا شهر آنتن دهی خوب بود اما روستا وجود نداشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان با بیان اینکه قرار بود یکپارچه شود و مشکلاتی وجود داشت عنوان کرد: اگر همان سال تجهیزات داشتیم و یکباره ۲۳۰ سایت روستا ارتقا می‌یافت و ارتباط برقرار می‌شد وضعیت خوبی حاکم می‌شد.

وی با بیان اینکه در این وضعیت یک بار سایت‌ها را نصب کردیم و دوباره باید تجهیزاتی بیاوریم و کار انجام دهیم تا اینترنت برقرار شود اظهار کرد: با این اوصاف کار خیلی دشوار شده اما حداقل شبکه یکپارچه شده است.

ساکی با بیان اینکه شهریورماه جلسه‌ای با وزیر ارتباطات داشتیم که قرار شد ۱۰۸ سایت همراه اول ارتقا یابد عنوان کرد: تاکنون از این تعداد ۱۴۰ سایت ارتقا یافته و قول داده‌اند آخر سال تنها ۳۰ سایت بماند اما در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد و معلوم نیست تجهیزات اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه آبان ماه قرار بود به همدان تجهیزاتی داده شود اما نمی‌دانم چرا سیستان و آذربایجان غربی و زنجان در اولویت اول قرار گرفتند گفت: تلاش ما بر حضور وزیر ارتباطات در ایام دهه فجر در همدان است تا بتوانیم با مساعدت ایشان بخشی از مشکلات را رفع کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری همدان با اشاره به اینکه متاسفانه سرقت‌ کابل و باتری افزایش یافته است افزود:  مشکلی هم که وجود دارد این است که شهرداری همدان همکاری لازم را ندارد، مثلا ایرانسل در ۱۰۰ نقطه مشکل دارد و ۱۰ سایت هم پیش‌بینی کرده اما همکاری لازم نیست و کار انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: به شهرداری می‌گوییم از فضای پارک اختصاص دهد یا اجازه دهد در پشت بام‌ها کار انجام شود که پارک را اجازه نمی‌دهد و بالای ساختمان‌ها هم عوارض تعیین می‌کند که مالکین عطایش را به لقایش می‌بخشند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول