اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یونان: به سرعت و قاطعانه در حال تقویت توان نظامی خود هستیم

وزیر دفاع یونان گفت که ترکیه فهمیده است که این کشور به سرعت و قاطعانه در حال تقویت توان نظامی خود است.

یونان: به سرعت و قاطعانه در حال تقویت توان نظامی خود هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع یونان بامداد روز چهارشنبه (به وقت تهران) گفت که اقدام آتن برای خرید جنگنده‌های رافائل از فرانسه باعث تغییر توازن قوا به سوی یونان خواهد شد.

وی در ادامه سخنانش گفت که ترکیه فهمیده است که ما به طور سریع و قاطعانه در حال تقویت توان نظامی خود هستیم.

منابع خبری روز سه‌شنبه خبر دادند که نیروی هوایی یونان  قصد دارد در اقدامی که نگرانی ترکیه همسایه خود را به همراه خواهد داشت به جدیدترین جنگنده‌های «داسو رافائل» ساخت فرانسه مجهز شود.

به نوشته روزنامه «سایپرس میل» «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه دوشنبه در نشست خبری به همراه همتای یونانی خود گفت که فرانسه، یونان را به جنگنده‌های داسو رافائل مجهز خواهد کرد. این اقدام منجر به تقویت نیروهای مسلح یونان در بحبوحه تنش این کشور با ترکیه منجر می‌شود.

وزرای دفاع یونان و فرانسه در این نشست خبری توافقنامه خرید ۱۸ فروند جنگنده رافال به ارزش ۳ میلیارد دلار را نهایی کردند. وزیر دفاع فرانسه در این زمینه به خبرنگاران گفت: «یونان اولین کشور اروپایی خواهد بود که به این نوع جنگنده مجهز خواهد شد. فرانسه به زودی پیشنهاد بازسازی ناوگان دریایی یونان را به آتن ارائه خواهد داد.»

 طبق توافق آتن و پاریس، ۶ فروند جنگنده جدید رافائل و ۱۲ فروند دیگر از مدل قبلی این جت به یونان تحویل داده خواهد شد. قرار است شماری از این جنگنده‌های پیشرفته تا ماه جولای به یونان تحویل داده شود. اعلام این توافق درست ساعاتی بعد از آغاز دور تازه مذاکرات یونان با ترکیه برای حل اختلافات دیرینه بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول