اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توصیه کاخ الیزه به دولت بایدن: رفتار واقع‌بینانه با حزب‌الله داشته باشید

منبعی در ریاست جمهوری فرانسه از دولت جدید آمریکا خواست برای کمک به لبنان بحران‌زده، رویکرد و نگاه واقع‌بینانه‌ای به حزب‌الله داشته باشد.

توصیه کاخ الیزه به دولت بایدن: رفتار واقع‌بینانه با حزب‌الله داشته باشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منبعی در ریاست جمهوری فرانسه از دولت جدید آمریکا خواست برای برون‌رفت از بحران لبنان با واقعیتی به نام حزب الله کنار بیاید.

این منبع سه‌شنبه گفت: «دولت جو بایدن باید واقع‌بینانه با حزب‌الله برای کمک به خروج لبنان از بحرانش تعامل داشته باشد».

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی مذکور در کاخ الیزه همچنین گزارش داد: «در لبنان نیاز شدیدی به برون‌رفت از این بحران احساس می‌شود و اولویت‌هایی وجود دارد که فرانسه یا آمریکا می‌توانند با هم آن‌ها را پیگیری کنند».

دولت آمریکا در دوره ترامپ حزب الله را تروریستی اعلام کرد و برای ممانعت از فعالیت‌های سیاسی این حزب در لبنان تحریم‌هایی علیه این جنبش مقاوم، شخصیت‌های مهم آن و افراد در ارتباط با آن وضع کرد و حتی به برخی از کشورها فشار آورد تا اقدام به مثل کنند و حتی تروریستی خواندن آن را به عنوان وجه المصالحه بین عادی‌سازی روابط بین سودان و رژیم تل آویو قرار داد (جزئیات بیشتر).

با این حال، وضعیت لبنان بعد از انفجار مهیب بندر بیروت در تابستان گذشته که صدها کشته و زخمی و ویرانی گسترده‌ای برای پایتخت لبنان به بار آورد، به گونه‌ای است که برون‌رفت از این بحران به ویژه بحران مالی در گرو تشکیل دولت جدید است و بدون حضور حزب الله و ائتلاف‌های آن در فرایند تشکیل کابینه این امر نتیجه‌ای نداده و حتی دو سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بحران زده نتوانسته است مشکل‌گشا شود.

آمریکا با تحریم‌ها و سیاست‌‌های خود به‌ویژه در دوره بحرانی اخیر به دنبال به‌حاشیه راندن حزب الله بوده است که به توجه به تلاش‌های فرانسه برای تشکیل دولت جدید و اعمال اصلاحات مورد نظر پاریس جهت بهره‌مند شدن از کمک‌های مالی فرانسه و بین‌المللی، به تضاد در سیاست‌ها و اهداف مقامات آمریکایی و فرانسوی در لبنان ختم شده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول