اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

هشدار افزایش محسوس دما در آسمان مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: روز پنج‏‌شنبه با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.

هشدار افزایش محسوس دما در آسمان مازندران

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز شاهد آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی بیشینه دما در طول روز و همچنین تدوام شب‌های سرد و یخبندان در استان مازندران هستیم.

وی با اشاره به آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما و وزش باد در آسمان مازندران، افزود: روز پنج‏‌شنبه با شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم جنوبی شاهد افزایش محسوس دما و به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات با وزش باد گرم پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز جمعه آسمان مازندران همراه با وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه‌ها، شدید همراه خواهد بود، تصریح کرد: این وضعیت تا پایان روز جمعه ۱۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

اسدی تصریح کرد: باتوجه به وزش باد شدید جنوب تا جنوب‌غربی، احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن در محورهای کوهستانی و افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع وجود دارد که تاکید بر رعایت نکات ایمنی در موقع تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی است.

وی بیان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،  ازبعدازظهر جمعه با افزایش ابر در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و از شب همراه با وزش باد شمالی و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روز شنبه آسمان مازندران نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش دما ، وزش باد نسبتا شدید گاهی با بارندگی و در ارتفاعات با بارش برف همراه خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی ۲۴ ساعت آینده به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول