اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقر دیپلماتیک رژیم‌صهیونیستی در پایتخت مغرب بازگشایی شد

مقر دیپلماتیک رژیم‌صهیونیستی در پایتخت مغرب و همچنین کنسولگری این رژیم در دوبی از امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

مقر دیپلماتیک رژیم‌صهیونیستی در پایتخت مغرب بازگشایی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی عصر سه‌شنبه از بازگشایی مقر دیپلماتیک این رژیم در رباط، پایتخت مغرب، 20 سال پس از تعطیلی آن خبر داد.

به گزارش شبکه 12 رژیم صهیونیستی، «لیور حیات» سخنگوی وزارت خارجه این رژیم گفت که «دیوید گورین» مسئولیت هیئت دیپلماتیک این رژیم در مغرب را بر عهده می‌گیرد و امروز وارد رباط شده است.

۲۲ دسامبر مغرب و رژیم صهیونیستی توافقنامه سازش امضا کردند و در ازای آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

از سوی دیگر، این شبکه خبری رژیم صهیونیستی خبر داد که امروز به طور رسمی کنسولگری این رژیم در دوبی افتتاح شد.

طبق گزارش‌ها، «ایلان استولمن» مسئولیت کنسولگری رژیم صهیونیستی در دوبی را بر عهده خواهد داشت. 

بر اساس گفته سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، مسئولیت اصلی این کنسولگری، توسعه روابط اقتصادی میان امارات و تل‌آویو و همچنین گسترش گردشگری و ارتباط هوایی میان امارات و تل‌آویو است.

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته خبر داده بود که سفارت این رژیم با ورود هیئت دیپلماتیکی اسرائیل، به طور رسمی در ابوظبی افتتاح شد.

وی در ادامه گفت که سفارت اسرائیل در امارات متحده عربی، طیف گسترده‌ای از روابط میا ن کشورها در تمامی سطوح را به پیش خواهد برد و روابط با دولت امارات، سازمان‌های اقتصادی، بخش‌های خصوصی، علمی و رسانه را گسترش خواهد داد.

از سوی دیگر وزارت خارجه امارات روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که افتتاح سفارت این کشور در تل‌آویو به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات(وام)، امارات عربی متحده ادعا کرد که افتتاح سفارت این کشور در تل آویو تحت تأثیر محدودیت‌های پیشگیرانه اعمال شده توسط رژیم صهیونیستی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و امیدوار است که این اقدام به زودی انجام شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول