اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«سرقت» امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند/ لزوم رعایت اصول حفاظتی و مشارکت همگانی

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این مطلب که سرقت امنیت روانی جامعه را تحت شعاع قرار می‌دهد رعایت اصول حفاظتی و مشارکت همگانی را در کاهش سرقت مؤثر دانست.

«سرقت» امنیت روانی جامعه را مخدوش می‌کند/ لزوم رعایت اصول حفاظتی و مشارکت همگانی

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در یادداشتی با عنوان « امنیت، محصول تلاش جمعی » آورده است: وقوع جرایمی مانند سرقت علاوه بر ورود خسارت به زیان دیده، امنیت روانی جامعه را برهم می زند و برای ارتقاء امنیت نیاز به تلاش جمعی و مشارکت همگانی شهروندان می باشد؛ بنابراین امنیت محصول تلاش جمعی افراد جامعه است. 
 
امنیت، مقوله ای فرا بخشی و در حقیقت محصول یک تلاش جمعی است که هر کس باید قدر و سهم و اندازه خود را در این مهم ایفا نماید در غیر این صورت نمی توان انتظار بروز و ظهور امنیتی مطلوب و پایدار را در جامعه داشته باشیم و به طور حتم بخش یا بخش هایی از امنیت دچار چالش خواهد شد که ماهیت و اصالت امنیت را تحت الشعاع خود قرار می دهد و اتفاقاتی حادث خواهد شد که دیگر نمی توان مدعی بود که امنیت پایدار و با ثباتی در جامعه حاکم است.

به طور مثال، وقوع سرقت های خرد و ... به دلیل وجود خلأها و مشکلات بسیاری در حوزه اقتصاد کشور است که اینگونه به منصه ظهور رسیده است و صرفا با عکس العمل های انتظامی و سلبی نمی توان با این مشکل رو به رو شد بلکه راه حل آن پرداختن به مشکلات اقتصادی است؛ بنابراین، باید توجه داشت که هر کدام از ما به سهم خود در سرنوشت خود و جامعه ای که در آن به سر می بریم دخیل و سهیم هستیم و باید وظیفه خود را به انجام برسانیم.

نباید فراموش کرد که در سایه و در پرتو امنیت است که آرامش، معنی واقعی خود را پیدا می کند در غیر این صورت، به قول معروف سنگ روی سنگ بند نمی شود؛ لذا لازم  است هر کدام از افراد جامعه به زعم خود سهم خود را در تامین، تحکیم و گسترش امنیت ایفا نمایند و همه در انجام این مهم خود را مسئول بدانند.

نباید فراموش کرد که اگر آسیبی به امنیت جامعه ای وارد بیاید همه از این امر متضرر می شوند و به اصطلاح اسیب و صدمه آن به همه افراد آن جامعه وارد خواهد آمد و به قولی همه افراد جامعه از این بلیه آسیب خواهند دید از این رو باید تلاش کنیم که هر کسی به سهم خود در دفاع از امنیت و آرامش جامعه نقش خود را ایفا کند و اجازه ندهیم حتی خدشه ای بر آن وارد شود.

در این خصوص پلیس یکی از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت و آرامش جامعه است که برای تامین و تثبیت این مهم به همکاری و همراهی و همفکری مردم عزیز نیازمند می باشد از این رو توصیه می شود مردم عزیز با رعایت اصول آموزش همگانی از جمله اعمال دقت نظر لازم در نگهداشت صحیح اموال قیمتی و با ارزش خود از جمله سپردن اموال قیمتی خود به صندوق های امانات و همچنین در استفاده از قفل فرمان و قفل پدال مناسب برای جلوگیری از به سرقت رفتن خودرو خود موارد لازم را مد نظر قرار دهند چرا که عامل سرقت از جمله مواردی است که می تواند امنیت و آرامش عینی و روانی فرد و به تبع آن افراد یک جامعه را مخدوش نماید.

از این رو می توان اذعان داشت که هر کدام از ما می تواند با رعایت اصول حفاظتی و جلوگیری از به سرقت رفتن اموالمان در بالا بردن احساس امنیت جامعه تاثیرگذار باشیم. 

چرا که جرایم مختلف از جمله سرقت امنیت روانی و احساس امنیت جامعه را مخدوش می کند از این رو کاهش جرایم نقش مستقیمی در بالا رفتن امنیت روانی جامعه دارد که نیازمند تلاش جمعی است و لازم است شهروندان گرامی با رعایت توصیه های پلیس سهم خود را در تامین و گسترش امنیت جامعه ایفا نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول