اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عکس| تظاهرات کشاورزان هندی به خشونت کشیده شد

اعتراضات کشاورزان هندی که از دو ماه پیش در اعتراض به اصلاحات در حوزه کشاورزی آغاز شده است در روز سه‌شنبه در پایتخت این کشور به خشونت کشیده شد.

عکس| تظاهرات کشاورزان هندی به خشونت کشیده شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعتراض کشاورزان هندی که به مدت چندین هفته صحنه سیاسی این کشور را دستخوش تنش کرده است در روز سه شنبه در دهلی نو به خشونت کشیده شد.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کشاورزان هندی قصد داشتند یک تظاهرات مسالمت آمیز با تراکتورهایشان در "روز جمهوری" برگزار کنند و برای این تظاهرات مجوز دولت «نارندا مودی» را نیز دریافت کرده بودند. با این حال این تظاهرات با دخالت پلیس به درگیری و خشونت تبدیل شد.

کشاورزان هندی از حدود دوماه پیش در اعتراض به اصلاحات دولت در حوزه کشاورزی تحصن کرده و در برخی از شهرها مانند پایتخت این کشور کمپ زده و همچنین دست به اعتصابات گسترده زده‌اند. برخی از تحلیلگران این اعتصاب را از بزرگترین اعتصابات در هند خوانده‌اند.

به گزارش شبکه بی بی سی، اعتراضات کشاورزان هندی پس از آن آغاز شد که چندین دور مذاکره دولت با نمایندگان کشاورزان و اتحادیه‌های کارگری بر سر قوانینی که به گفته کشاورزان به ضرر آنها است، بی‌نتیجه مانده است.

براساس گزارش‌ها، راهپیمایی کشاورزان هندی به همراه تراکتورهایشان در روز جمهوری به عرصه درگیری میان پلیس و معترضان تبدیل شد و نیروهای امنیتی برای پراکنده کردن معترضان که برخی از آنها قمه و شمشیر کشیده بودند از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند. 

از چند روز گذشته هزاران نفر از کشاورزان هندی از نقاط مختلف این کشور با تراکتور و دیگر خودروهای خود به دهلی نو آمده تا در تظاهرات بزرگ روز سه شنبه شرکت کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک همچنین گزارش داده است که به دنبال بروز خشونتها، دولت هند خدمات اینترنت را در بخشهای زیادی از دهلی نو قطع کرده است.

«راهول گاندی» رهبر اپوزیسیون دولت هند در حساب توئیتری خود سرکوب معترضان را محکوم کرده و خواستار قوانین جدید اصلاحات کشاورزی شده است.

وی افزود: خشونت راه حل مشکلات نیست. اگر کسی آسیب ببیند کل کشور آسیب خواهید دید. قوانین کشاورزی را برگردانید و به کشور خدمت کنید.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول