اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

نقش برآب شدن نقشه بدخواهان در تامین کالاهای اساسی

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با فعالیت‌های شبانه روزی در حوزۀ تجارت نقشۀ بدخواهان کشور را برای ایجاد اختلال در نظام کالاهای اساسی نقش بر آب کرده است.

نقش برآب شدن نقشه بدخواهان در تامین کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،  محمد شریعتمداری در نشست صمیمانه‌ای در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که  با محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت‌: در شرایط عادی کار کردن امری طبیعی است اما آنچه اهمیت فعالیت‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را چندین برابر می کند، کار در شرایط تحریم است .

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ افزود: امروز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایط جنگ اقتصادی نابرابر به یکی از اتاق‌های جنگ تحریم‌های ظالمانه تبدیل شده است‌.

وی بیان داشت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با فعالیت‌های شبانه روزی در حوزۀ صادرات، واردات و ...، نقشۀ بدخواهان کشور را برای ایجاد اختلال در نظام کالاهای اساسی نقش بر آب کرده است. دشمن به دنبال قطع صادرات و واردات کشور بود اما بخش عمده ای از ناکامی بدخواهان نظام، حاصل فعالیت و مسئولیت پذیری کارکنان ارزشمند گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است‌.

وی تاکید کرد: در شرایط جنگ تحمیلی محدودیت‌هایی در زمینۀ نقل و انتقال کالا و ... وجود نداشت و در نهایت حمله‌ای انجام می شد اما امروزه سراسر جهان صحنه‌ای مین گذاری شده درعرصۀ اسناد، مدارک، نقل و انتقال کالاها و‌... است و باید در این تغییر چینش رفتاری متفاوت داشت. سایۀ شوم تحریم امروزه بر سر کشور ماست و باید در این شرایط طوری رفتار کنیم که امکان سوء استفاده نیز وجود نداشته باشد‌.

شریعتمداری یادآور شد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی نیز برای امنیت و آرامش مردم کشور تلاش می‌کردند اما اکنون در احاطۀ تحریم ها می‌باشد و در شرایطی متفاوت در حوزۀ حکمرانی شرکتی نیز امانتدار خوب اموال بازنشستگان و ذی‌نفعان است‌.

وزیرتعاون‌، کار و رفاه اجتماعی بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ساخت داخل تاکید ‌و ضمن ابراز خوشحالی از تأمین نیازها و کادر فنی در داخل کشور نسبت به افزایش این سهم اظهار امیدواری کرد‌.

شریعتمداری گفت: باید دوباره به عظمت گذشتۀ کشتیرانی و صنعت دریایی در هفت دریا بازگردیم. این صنعت می‌تواند نقشی عظیم و پررنگ در تولید، اشتغال و ثروت در کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی کشتی سازی ایرانیان در گذشته‌های دور تاکید کرد: ایجاد صنعت کشتی سازی در کشورمان دور از انتظار و غیر‌قابل تحقق نیست‌.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عرصۀ حمل بار، واردات، صادرات و تأمین نیازهای تولیدی اساسی مردم در داخل کشور و بسیاری از موارد دیگر شبانه روزی تلاش می کنند و در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند‌.

شریعتمداری افزود: شفافیت سرلوحۀ برنامه‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و از امانت‌های سپرده شده به این مجموعه در تمام عرصه‌ها به خوبی صیانت می‌شود‌.

وی ادامه داد: با غیرت و احساس ملی، صرفه‌جویی و حفظ بیت‌المال می‌توان در کشور به دستاوردهای بزرگ رسید و خوشبختانه در گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شاهد دل‌سوزی برای دست یافتن به اهداف بزرگ هستیم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد : انتصاب مدیران جوان، اندیشه ورز و خلاق در خانوادۀ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته است.

شریعتمداری اضافه کرد: باید همۀ ما برای روزهای باقی مانده تا انتهای فعالیت دولت تدبیر و امید برنامه‌ریزی درست و اجرایی داشته باشیم‌، تا بتوانیم به ارائه خدمات استمرار ببخشیم.

در این نشست مهندس محمد رضا مدرس خیابانی مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  با ارائه گزارشی از عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مورد ساماندهی شرکت‌های گروه کشتیرانی بر‌اساس نظام حاکمیت شرکتی گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی سال گذشته به کلیه شرکت‌های گروه ابلاغ شده است تا اعضاء هیئت مدیره شرکت‌ها و مدیران به آن واقف شوند و خودشان را پاسخگو بدانند زیرا هر یک موظف هستند مسئولیتی را که عهده‌دار می‌باشند، دنبال کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه به ساماندهی سیستم‌های حسابرسی و کنترل‌های داخلی، شکل‌گیری کمیتۀ مقابله با تحریم‌ها برای به حداقل رساندن ریسک سازمانی، انضباط مالی و حسابرسی شرکت‌ها، مدیریت نقدینگی در دفاتر خارجی و بازپرداخت بدهی‌ها و شفاف‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بورس را از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه کشتیرانی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته منابع ارزی در بازار غیررسمی فروخته می‌شد، یادآور شد: از شهریور ماه سال گذشته ارز حاصل از صادرات را در سامانۀ نیما عرضه می‌کنیم.

 مدرس خیابانی اضافه کرد: یکی از کارهایی که کشتیرانی به عنوان یک مجموعه تحت عنوان پدافند غیرعامل دنبال کرده است، ارائه خدمات در بنادر شمالی کشور بوده  که در این راستا بندر آستاراخان روسیه می‌تواند نقش استراتژیک را به عنوان جایگزین بنادر جنوبی ایفا نماید و ترانزیت کالاهای اساسی از طریق آن انجام پذیرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص استفاده از خدمات داخلی خاطرنشان کرد: در این مورد تفاهم‌نامه‌ای را با مجموعه ایزوایکو برای ساخت دو فروند شناور 38 تُنی منعقد کرده‌ایم که در حال حاضر منتظر تأمین منابع مالی آن هستیم.

در حاشیه  این  نشست صمیمانه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهداء لوح افتخار، از خدمات و زحمات مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران که به تازگی نام وی  به فهرست تحریم اضافه شده است تقدیر و از بخش های مختلف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد .

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول