اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آمار بیماران مبتلا به کووید 19 در زنجان از44 هزار گذشت/ ۹۰ درصد سالمندان و افراد دارای بیماری مزمن با خانواده زندگی می‌کنند

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، مجموع مبتلایان به این بیماری در این استان به 44 هزار و 22 نفر رسیده که یک هزار و 128 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

آمار بیماران مبتلا به کووید 19 در زنجان  از44 هزار گذشت/ ۹۰ درصد سالمندان و افراد دارای بیماری مزمن با خانواده زندگی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 6 هزار و 765 نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 5 هزار 585 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید 19 از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی 37 هزار و 257 مورد بوده است که 85 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به 44 هزار و 22 نفر رسیده است.

در حال حاضر 151 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 18 هزار و 997 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و 128 نفر جان خود را از دست داده‌اند که دو نفر از این آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز را یکی از چالش‌های پیش روی مبارزه با کرونا 

استاندار زنجان به اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: اولین گام در اجرای طرح شهید سلیمانی، قطع زنجیره انتقال ویروس به وسیله شناسایی افراد آلوده است. یکی از اقداماتی که برای قطع زنجیره انتقال باید انجام شود، این است که باید به اندازه کافی تست انجام دهیم و زیرساخت‌های این امر در استان فراهم شده است. 

فتح‌الله حقیقی افزود: بر اساس آخرین آمارها به ازای هر یک هزار نفر، از ۱۲۰ نفر تست گرفته شده است، این تست‌ها کمک شایانی به قطع زنجیره انتقال ویروس خواهد کرد.

وی مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز را یکی از چالش‌های پیش روی مبارزه با کرونا عنوان کرد و متذکر شد: این امر در حالی است که علم مبارزه با کرونا نسبت به روزهای آغازین شیوع بسیار کامل‌تر شده و اگر افراد در همان روزهای اول برای درمان مراجعه کنند، قطعاً روند بهبودی بهتری را سپری خواهند کرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به  موضوع سالمندان  گفت: ۹۰ درصد سالمندان و افراد دارای بیماری مزمن با خانواده زندگی می‌کنند و قرنطینه مبتلایان در خانه، زندگی آن‌ها را با خطر مواجه می‌کند.

وی با یادآوری این مطلب که بالاترین آمار مرگ و میر کرونا را افراد مسن دارند که میانگین سنی آن‌ها نیز ۷۱ سال به بالا است، تصریح کرد: متاسفانه کار ۷۰ درصد از این مبتلایان نیز به بستری کشیده می‌شود.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول