اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

شناسایی 58 بیمار کرونایی جدید طی 5 روز در ابرکوه

رئیس شبکه بهداشت ابرکوه گفت: طی پنج روز گذشته تعداد 58 بیمار کرونایی در ابرکوه شناسایی شده و از این تعداد 13 نفر در بیمارستان بستری هستند که گفته می‌شود در صورت ادامه همین سیر افزایشی در پایان بهمن‌ماه تعداد مبتلایان به 350 نفر خواهد رسید.

شناسایی 58 بیمار کرونایی جدید طی 5 روز در ابرکوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، صادق ابوالحسنی صبح امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان گفت: طی دو هفته اخیر ۳۲ کرونایی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) بستری‌شده و در حال حاضر نیز ۱۳ نفر در بخش عفونی بستری هستند.

وی از آمادگی کامل و ظرفیت این مجموعه درمانی برای بستری بیماران خبر داد و گفت: با توجه به نشانه‌هایی که در روزهای اخیر مشاهده شده از جمله ابتلای مجدد کادر درمان به بیماری کرونا، قطعاً شاهد پیک بعدی بیماری خواهیم بود. لذا شایسته است محدودیت‌ها بیش از گذشته جدی گرفته شود و از برگزاری هرگونه تجمع جلوگیری به عمل آید.

مدیر داخلی بیمارستان ابرکوه نیز با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت به تنهایی نمی‌تواند این ویروس را کنترل کند، اظهار کرد: مدیریت این بیماری علاوه بر همراهی کلیه دستگاه‌ها، نیازمند مشارکت تک‌تک افراد جامعه است که نقشی پررنگ و اساسی در قطع زنجیره شیوع کرونا دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا پایان دی‌ماه دو هزار و ۱۶۷ نفر در ابرکوه به این بیماری مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد: در شهریور ۱۰۵ مورد، مهر ۵۱۹ مورد، آبان هزار و ۱۰ مورد، آذر ۲۳۲ مورد، دی ۱۳۲ مورد و پنج روز اول بهمن‌ماه ۵۸ مورد کرونا مثبت در ابرکوه شناسایی شده‌اند که در صورت ادامه همین روال و به شرط تندتر نشدن شیب بیماری، در پایان ماه ۳۵۰ بیمار کرونایی خواهیم داشت.

اکرمی در خاتمه یادآور شد: این ویروس خطرناک تنها با رفتار افراد، مدیریت صحیح و رعایت محدودیت‌ها قابل کنترل است که متأسفانه در روزهای اخیر به دلایل مختلف برخی تجمعات و مراسمات برگزار و محدودیت‌ها رعایت نمی‌شود که خطری جدی برای شهرستان است.

در ادامه محمدحسین امامی فرماندار ابرکوه بر ادامه روند محدودیت اصناف و فعالیت تالارهای پذیرایی تا ساعت ۲۱ تأکید کرد و افزود: محدودیت تجمع و حضور در آرامستان ها با محوریت دستگاه‌های متولی و همکاری نیروی انتظامی همچنان برقرار باشد و از سوی دیگر طرح شهید سلیمانی نیز در سراسر نقاط شهرستان جهت شناسایی افراد مشکوک و بیمار اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه آمارهای و گزارش‌های رسیده حاکی از عدم رعایت کامل نکات بهداشتی در مدارس است، تصریح کرد: مدارس باید در روستاها تعطیل و آزمون‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود.

امامی همچنین خواستار تشدید نظارت بر بانک‌ها، مطب پزشکان، باغ‌ها و ... شد و با صراحت اعلام کرد در صورت عدم رعایت مصوبات ستاد کرونا، محدودیت‌های اعمال شده و همچنین اصول بهداشتی، مراکز نامبرده با همراهی و هماهنگی دادستان تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول