اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تصمیم کمیسیون تلفیق| تخصیص اعتبار 2 هزارمیلیاردی برای تجهیزات مدارس مناطق محروم

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1400 گفت: دو هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت، عینک، سمعک، تجهیز هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش پرورش در سال آینده قرار می گیرد.

تصمیم کمیسیون تلفیق| تخصیص اعتبار 2 هزارمیلیاردی برای تجهیزات مدارس مناطق محروم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 در نشست خبری خود با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق اظهار داشت: طبق مصوبه کمیسیون به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجازه داده شد تا در سال آینده حدود 2 میلیون نفر مشمولان دریافت یارانه را که به نحوی از انحا از دریافت یارانه جا مانده‌اند را تحت پوشش خود قرار داده و به آنها یارانه پرداخت کند.

وی افزود: بر اساس مصوبه این کمیسیون در سال آینده به 35 میلیون نفر به صورت ماهانه 183 هزار تومان، به 23 میلیون نفر ماهانه 136 هزار تومان و به 20 میلیون نفر هم ماهانه 91 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای 10 میلیون نفر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در دل همان 35 میلیون نفر قرار دارند، مبلغ 19 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مددجویان قرار داده خواهد شد تا علاوه بر یارانه این مستمری را هم به صورت ماهانه پرداخت کنند.

زارع افزود: دولت در لایحه بودجه سال 1400 برای 10 میلیون نفر مددجوی کمیته امداد و بهزیستی مبلغی حدود 7 هزار و 800 میلیارد تومان منابع قرار داده بود که در کمیسیون تلفیق بودجه این عدد را به 19 هزار میلیارد تومان رساندیم. همچنین 19 هزار میلیارد تومان را در ردیف‌های کمیته امداد و بهزیستی در بودجه قرار دادیم تا در سال های آینده پایداری منابع برای پرداخت مستمری و یارانه مددجویان وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار میلیارد تومان برای خرید تبلت، عینک، سمعک، تجهیز هنرستان‌ها و مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم در اختیار وزارت آموزش پرورش در سال آینده قرار خواهد گرفت.

زارع تصریح کرد: 267 هزار میلیارد تومان منابع درآمدی پیشنهادی دولت در تبصره 14 لایحه بودجه سال 1400 بود که با توجه به منابع حاصله از حوزه‌های مختلف در بررسی‌های کمیسیون تلفیق بودجه، این عدد به حدود 430 هزار میلیارد تومان در بحث هدفمندی یارانه‌ها و تبصره 14 رسید. البته حدود 79 هزار میلیارد تومان در قالب‌های مختلف بویژه سهم 14.5 درصد نفت و گاز پالایشگاه ها و پتروشیمی ها  از عدد 430 هزار میلیارد تومان کسر شده است.

وی اظهار داشت: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، مبلغ 13 هزار و 400 میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در سال 1400 در اختیار کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

زارع ادامه داد: همچنین مبلغ 3 هزار و 200 میلیارد تومان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، 500 میلیارد تومان برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، 400 میلیارد تومان برای حمایت از خانواده‌های زندانیان، 5 هزار و 600 میلیارد تومان برای حقوق و غذای سربازان و دو هزار و 70 میلیارد تومان برای بیمه باربران، خادمان مساجد و دیگر موارد مشخص در سال 1400 تخصیص داده شد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس اظهار کرد: براساس مصوبه این کمیسیون، 22 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم، دو هزار و 950 میلیارد تومان برای یارانه نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی، 5 هزار میلیارد تومان برای خرید یا ساخت مسکن محرومان و رزمندگان معسر، 900 میلیارد تومان برای امور رفاهی و تغذیه دانشجویان، هزار و 70 میلیارد تومان برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و همچنین 4 هزار و 90 میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی ایثارگران در سال آینده تخصیص یافت.

وی تأکید کرد: باقی موارد هم به تناسب ذکر شده در تبصره 14 در حوزه‌های مختلف مانند تولید، سلامت، محرومین، دارو و ... در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول