اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام قرقیز: نخست وزیر آینده قرقیزستان «تاشی‌اف» خواهد بود

یک مقام قرقیز با اشاره به روابط نزدیک رئیس جمهور و رئیس فعلی کمیته امنیت ملی قرقیزستان از انتخاب وی در آینده نزدیک به عنوان نخست وزیر خبر داد.

مقام قرقیز: نخست وزیر آینده قرقیزستان «تاشی‌اف» خواهد بود

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عظیم بیک نظراف» سفیر قرقیزستان در مالزی در مصاحبه با وب سایت «سیاست» در مورد انتخاب نخست وزیر توسط رئیس جمهور گفت: به نظرم باید «قمچی بیک تاشی‌اف» به طور رسمی به عنوان رئیس دولت جدید تأیید شود. این انتصاب تمام مسائل را حل خواهد کرد.

وی افزود: رئیس دولت مدت‌هاست که انتخاب شده و فقط باید به طور رسمی معرفی گردد.

نظراف در این مصاحبه گفت: از زمان انقلاب اکتبر دو نام «جباراف» و «تاشی‌اف» را پشت سر هم داشته‌ایم. اکنون که جباراف رئیس جمهور شده است، تاشی‌اف باید به طور رسمی توسط رئیس جمهور به عنوان نخست وزیر تأیید شود. هیچ اختلافی وجود ندارد. دولت به زودی تشکیل خواهد شد.

سفیر قرقیزستان در مالزی افزود: این اقدام تا زمان انتقال و گذر کامل به حکومت ریاست جمهوری کارساز و مفید خواهد بود. این بدان معناست که قبل از تصویب قانون اساسی جدید، نباید مصالح مشترک جباراف و تاشی‌اف نقض شود. از سویی دیگر پشتیبانی پارلمان فعلی، فرصتی برای تقویت موقعیت آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تاشی‌اف کرسی نخست وزیر را بر عهده بگیرد موضوعات چالش برانگیز از جمله موضوع اختلافات بین شمال- جنوب، اتحاد ایدئولوژیک و احزاب حل خواهد شد.

مقام قرقیز ادامه داد: تاشی‌اف، یک میهن پرست حرفه‌ای که خودش را وقف مردم کرده است، هیچ رقیبی ندارد و وی این موضوع را در دولت «باقی‌اف» ثابت کرد و امروز آن را در عمل نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول