اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آغاز عملیات اجرایی احداث فاز «2 و 3» کارخانه فولاد راور با اشتغال 1000 نفر

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی احداث فاز دوم و سوم کارخانه فولاد راور به‌منظور تکمیل زنجیره فولاد با اشتغال یک‌هزار نفر در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی احداث فاز «2 و 3» کارخانه فولاد راور با اشتغال 1000 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز دوم و سوم فولاد راور با بیان اینکه فاز نخست کارخانه اول فولاد راور عملیاتی شده است، اظهار داشت: فاز دوم ایجاد این چرخه پس از تولید آهن اسفنجی به‌منظور انجام ریخته‌گری و ایجاد واحدهای فولادی به مرحله اجرا در آمد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: امروز عملیات اجرایی این طرح پس از پیگیری‌های انجام شده و اقداماتی که در وزارت صمت انجام شد، بعد از اخذ مجوز احداث واحد فولادی در شهرستان راور در ادامه فعالیت تولید آهن اسفنجی به مرحله اجرا در آمد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده ظرف ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و حدود ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد و تقریبا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: فاز سوم این طرح نیز که مطالعات آن آغاز شده چرخه بعدی فعالیت این کارخانه است که تولید لوله‌های بدون درز است که کار آن نیز همزمان با آغاز فعالیت‌های فاز دوم آغاز شده و امیدواریم در بازه زمانی حداکثر دو سال و نیم به سرانجام برسد و محصولاتی کاملا صادراتی دارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: کار ارزشمندی را مجموعه سرمایه‌گذاری انجام داده و پیش‌بینی می شود حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه انجام شود و نزدیک به ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

وی گفت مجموعه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود در فاز دوم و سوم بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و این سرمایه‌گذاری‌ها برای یک‌هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.  

وی اظهار داشت: این طرح جزو بزرگترین پروژه‌هایی است که در شهرستان راور و در ادامه فعالیت‌های قبلی که در فاز نخست مجموعه بوده در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم ایجاد زیرساخت‌ها با توافقی که امروز در جلسه انجام شد بتواند برای توسعه صنعتی شهرستان راور خیر و برت داشته باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: امروز عملیات احداث واحد ذوب و ریخته‌گری راور  نیز با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال آغاز شد که این ظرفیت قابل تبدیل به ۲۰۰ هزار تن در سال است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این طرح با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر مستقیم و ۴۰۰ نفر غیرمستقیم و سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و پنج و نیم میلیون یورو آغاز شد.

 وی همچنین از آغاز طراحی فاز سوم فولاد راور و نورود لوله بدون درز و مقاطع فولادی در شهرستان راور خبر داد و گفت: این طرح نیز با ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال و سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون یورو و اشتغالزایی ۱۴۰ نفر موجب رونق این شهرستان خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/س

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول