اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

تخصیص 800 میلیون تومانی بودجه ورزشی سوادکوه/موانع 2 اداره برای تکمیل زمین فوتبال زیراب

رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه با اشاره به تخصیص 800 میلیون تومانی بودجه ورزشی سوادکوه از حضور کشتی سوادکوه در لیگ برتر آینده و فرش چمن مصنوعی فوتبال زیراب در بهمن‌ماه امسال خبر داد.

تخصیص 800 میلیون تومانی بودجه ورزشی سوادکوه/موانع 2 اداره برای تکمیل زمین فوتبال زیراب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، پنجمین «نشست بدون سانسور» که با ایده بسیج هنرمندان و همکاری بسیج رسانه شهرستان سوادکوه به صورت هفتگی و با پخش زنده در اینستا‌گرام در حال اجرا است با حضور رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه برگزار شد.

رضا احمدزاده متولد فروردین ۱۳۴۹ در سرخ‌کلا زیراب‌سوادکوه است و در مدارس رازی، مولوی، دبیرستان ایت الله کاشانی و نواب و مجتمع رزمندگان تحصیل کرد و فوق دیپلم را در مرکز تربیت بدنی بورسیه تهران و لیسانس علوم ورزشی شاخه مدیریت با بورسیه تربیت بدنی با تعهد خدمت انجام داد و به عنوان کاردان ورزش در نمایندگی زیراب از سال ۱۳۷۸ مشغول شد.

*فعالیت 38 هیأت ورزشی در سوادکوه

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه از حضور 2 هزار و 200 ورزشکار سازمان‌یافته در سال گذشته و ۵۳ مربی آقا و ۲۲مربی خانم و ۲۳ داور آقا و ۱۲ داور بانوان خبر داد و گفت: ۳۸ هیأت فعال ورزشی در سوادکوه داریم و در برخی رشته‌ها، ۲ هیأت در شهرهای شهرستان فعال است و البته برخی هیأت‌های ما کم‌کار هستند و برخی هیأت‌ها دارای زیر‌ساخت راه‌اندازی نیستند.

وی با بیان اینکه دست‌یابی به اهداف مورد نظر ورزشی و موضوع جوانان نیازمند حمایت حامیان مالی و خیرین است، افزود: انتخاب رؤسای هیأت‌های ورزشی به پیشنهاد رئیس اداره ورزش و جوانان و‌حکم رئیس هیأت استان انجام می‌شود و عزل هم به پیشنهاد شهرستان به استان است و مواردی داشتیم که استان رئیس هیأت را نمی‌خواست و من اصرار کردم و حکم صادر شد.

احمد‌زاده که از سال ۱۳۹۱ رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه انتخاب شد در همه بخش‌ها به جز مالی اداره ورزش کار کرد و معاون ۴ رئیس بود.

*موانع فعالیت‌های ورزشی

رئیس اداره ورزش و جوانان، عدم وجود پخش مستقیم مسابقات و عدم همکاری دستگاه‌‌های مالیاتی که هزینه ورزشی را به عنوان پرداختی مالیاتی قبول نمی‌کنند را از موانع فعالیت‌های ورزشی ذکر کرد و از حضور سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در سوادکوه خبر داد.

وی که دانش‌آموخته مدیریت ورزشی است معتقد است که مدیریت ورزشی ربطی به قهرمانی ورزشی ندارد و اگر قهرمانی باشد به مدیریت کمک می‌کند که تحول رشته ورزشی والیبال و کشتی توسط یزدانی‌خرم که ورزشکار آن رشته هم نبود ولی تحول آن رشته‌ها را به همراه داشت به دلیل مدیریت ایشان بود.

 

*موانع منابع طبیعی و میراث فرهنگی برای تکمیل زمین فوتبال زیراب

سؤال از وضعیت زمین فوتبال شهر زیراب از سؤالات برجسته این نشست بود که رئیس اداره ورزش شهرستان، اظهار کرد: عرض زمین زیراب استاندارد نبود و ۳ تیم فوتبال در لیگ کشوری داشتیم و در برخی مواقع میزبانی ما را می‌پذیرفتند و در برخی موارد نمی‌پذیرفتند و فاصله فنس تا نقطه کرنر کم بود و دونده‌ها هم پیست نداشتند و از داخل زمین می‌دویدند که ما کار را شروع کردیم و اداراتی مانند منابع طبیعی و میراث فرهنگی مانع ایجاد کردند و معاون وزیر و استاندار هم بازدید کردند ولی هنوز به مرحله اجرا نرسید و در صورت بهره‌برداری، زمین استانداردی خواهیم داشت که لیگ برتر را هم می‌توان برگزار کرد.

وی با تشکر از مدیر کل سابق و نیز مدیر کل جدید ورزش و جوانان مازندران که ۳ بار در طول پذیرش مسئولیت خود به سوادکوه و یک بار ویژه برای زمین فوتبال آمدند و با پیمانکار صحبت شد و مقرر شد تا فنس‌کشی و کار‌های باقی‌مانده اجرایی و رانش‌ها اصلاح شود و چمن آماده است و فاز بعدی سکو و رختکن خواهد بود و برای فاز بعدی با بسیج سازندگی یا پیمانکار قوی خواهد بود.

*فرش چمن مصنوعی فوتبال زیراب در بهمن‌ماه

احمد‌زاده با بیان اینکه مصرف اعتبار شهرستان و استان بستگی به تخصیص دارد و یک میلیارد تومان بابت چمن زمین فوتبال زیراب، بدهکاریم و در صورت مساعد بودن جوی در بهمن‌ماه چمن مصنوعی را فرش می‌کنیم.

وی افزود: قهرمانان آسیایی و جهانی می‌توانند جذب هر دستگاهی شوند و محمدجواد ابراهیمی از همین قانون همکار اداری ما است.

احمد‌زاده در بخش کلید‌واژه‌ها به بیان دیدگاه خود درباره کلمات پرداخت و اسپانسر را کمک‌خوب به ورزش، بسیج را مدرسه عشق، بودجه ورزشی را سلامت جامعه، سپاه را اقتدار ملی، مجتبی عابدینی را تاریخ‌ساز شمشیر بازی ایران، زمین فوتبال زیراب را دغدغه خود و همکاران و علاقمندان به توسعه سوادکوه، اسپانسر ورزشی را حامی سلامت جامعه، رسانه را کمک‌کار مدیران و مربی را سازنده توصیف کرد.

وی با اشاره به اینکه از انتقاد رسانه‌ها استقبال می‌کنم که کمک برای دست‌یابی به اهداف است، اظهار کرد: مربیگری عشق و علاقه است و شغل نیست و‌مکاتبات مختلفی برای بیمه مربیان انجام دادیم و خیلی از هیأت‌ها که به دنبال اسپانسر رفتند موفق بودند و باشگاه صدرا نمونه موفق در جذب اسپانسر است و همچنین هیأت والیبال دو سال در لیگ دسته دوم کشور تیم داشت و سیصد میلیون تومان هزینه کرد.

 

*حضور کشتی سوادکوه در لیگ برتر آینده

رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه، کشتی را ورزش اول استان و شهرستان ذکر کرد که مهدی تقوی سرمربی لیگ برتر و‌مربی تیم ملی است و برای سال بعد تیم کشتی با نام سوادکوه در لیگ برتر خواهیم داشت.

*تخصیص 800 میلیون تومانی بودجه ورزشی سوادکوه

این مسؤول، بودجه سال ۹۸ را شامل بودجه عمرانی و فصل ۵ و فصل ۲ مربوط کمک به هیأت‌های ورزشی و‌ امور جاری کرد و با بیان اینکه هر مقدار درآمد شهرستانی باشد به شهرستان، برگشت می‌خورد که برای سال گذشته حدود چهل تومان برگشتی درآمد شهرستانی از استان داشتیم و بیش از یک میلیارد مصوب عمرانی داشتیم که تخصیص آن 800 میلیون تومان بود.

احمد‌زاده در بخش سؤالات مردمی و در پاسخ به سؤالی درباره «بی‌اهمیتی مدیران در زمین فوتبال»، گفت: «بی‌اهمیتی مدیران در زمین فوتبال» را قبول ندارم و مشکلاتی با برخی ادارات و نهادها داشتیم و آغاز کار ما مهندسی و پلکانی بود که با اخلال منابع طبیعی و میراث فرهنگی، راننده بولدوزر را بازداشت کردند و تا سال ۱۳۹۴ از زمین فوتبال زیراب استفاده می‌شد و اگر ادارات و نهادها اخلال ایجاد نمی‌کردند اعتبار هم موجود بود و فعالیت ما با هماهنگی منابع طبیعی و میراث بود و کارشناسان آنان  در زمین فوتبال آمدند و با هماهنگی‌های انجام‌شده معاون وزیر، نمایندگان مجلس، مدیرانی از وزارت ورزش، استاندار و مدیران مرتبط آمدند و نامه‌نگاری‌های متعدد به وزارت‌خانه، مدیر کل زیر‌ساخت‌های وزارت ورزش، استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان، نمایندگان مجلس و‌مدیران مرتبط منعکس شد و‌ جلسات و پیگیری‌های ملی و استانی هم انجام شد و حتی وزارت‌خانه زمان‌بندی هم ارایه داد ولی در سال‌ها ابتدای آغاز طرح به دلیل موانع ادارات و نهاد‌ها و در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات مالی، شاهد تأخیر در بهره‌برداری از زمین فوتبال بودیم.

وی با بیان اینکه اگر پیست نباشد، زمین فوتبال و چمن آسیب می‌بیند و پیست خاکی است و هزینه بالایی هم ندارد در پاسخ به سؤالی درباره تعداد هیأت‌های قبل و بعد از مدیریت خود، خاطر نشان کرد: 10 هیأت ورزشی بعد از حضورم اضافه شدند.

احمدزاده درباره باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی که در لیگ‌های برتر و استانی تیم‌داری کردند، بیان کرد: باشگاه صدرا تمدید شد و دفتر آن فعال است و بعد از کرونا  فعالیت می‌کند و باشگاه نخبگان فعال است و باشگاه شهروند هم به فعالیت ادامه نداد و آتیه‌سازان فعال است و ۱۲مکان دولتی و یک استخر سرپوشیده و ۲۰ باشگاه خصوصی داریم و ۱۲ تیم در لیگ‌های استانی فعالند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه درباره در پاسخ به سؤال مردمی درباره نحوه کمک به هیأت‌ها، گفت: بر اساس فعالیت‌های ورزشی هیأت‌ها کمک می‌کنیم و برخی هیأت‌ها، سالن در اختیار دارند و همه قهرمانان برای ما ارزشمند هستند و برخی ورزشکاران خودشان خیّر هستند و به همه هیأت‌ها توجه عادلانه داریم و درباره عدم نصب بنر یا استقبال از قهرمانان، هیأت ورزشی که نتواند برای قهرمانش بنر بزند نشانه ضعف آن هیأت است.

وی با بیان اینکه هر شهروندی بخواهد جزئیات هزینه‌ها، درآمد‌ها و اجاره‌بها ورزشی را بداند به اداره ورزش بیایند و به آنها اعلام می‌کنیم، درباره اجاره مغازه‌های زیر اداره ورزش و جوانان، اظهار کرد: مغازه زیر ساختمان اداری و طبقه بالا و سالن اجتماعات نیمه‌کاره ماند و با شهردار سابق به توافق رسیدیم که سه سال با اجاره کمتر در اختیار شهرداری پل‌سفید باشد و ۴ باب مغازه است و به تازگی این مدت به اتمام رسید و درآمد پایدار بیشتری برای ورزش به وجود آمد و در ایام کنونی کرونا، تنها منبع درآمدی ورزش سوادکوه است و هزینه آن به ورزش باز می‌گردد.

 

* مصوبات کمیته مناسب‌سازی در اداره ورزش

این مدیر ورزشی در پاسخ به سؤالی درباره مصوبات کمیته مناسب‌سازی در اداره ورزش و سالن‌های ورزشی، افزود: کمپ و ورود و خروج جانبازان در بسیاری از سالن‌ها قرار دارد و آسانسور اداره ورزش و جوانان با همکاری شبکه بهداشت که مقداری از زمین شبکه بهداشت برای تکمیل سالن اجتماعات و آسانسور مورد احتیاج است هم اجرایی می‌شود.

احمد‌زاده درباره فعالیت رشته‌های ورزشی در ایام کرونا و در پاسخ به سؤال مردمی درباره بازگشایی برخی سالن‌های ورزشی و بسته‌بودن برخی دیگر از سالن‌ها و باشگاه‌ها، خاطر نشان کرد: براساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا، رشته‌های کم‌برخورد ورزشی، اجازه فعالیت دارند و ۲ سالن ورزشی را هم برای توجه به سلامت عمومی پلمب کردیم.

* مکان‌یابی بدون معارض برای سالن زورخانه‌ای

وی در پاسخ به سایر سوالات مردمی، بیان کرد: ۱۲ فضای روباز در روستاها داریم و یک سالن استاندارد در روستای اتو و امسال برای برخی سالن‌ها اعتبار مصوب کردیم و سالن شمشیر بازی سوادکوه را آماده کردیم و برای تجهیز و اعزام مربی هم در جلسه اخیر با رئیس هیأت شمشیر‌بازی مازندران به توافق رسیدیم.

وی درباره فعالیت رشته زور‌خانه‌ای در سوادکوه با بیان اینکه زمین اوقافی برای هیأت زورخانه در نظر گرفته شد ولی موضوع حقوقی اوقافی آن حل نشد و امکان استفاده از آن نیست و به دنبال اعتبار برای مکان‌یابی بدون معارض برای سالن زورخانه‌ای هستیم.

احمد‌زاده در بخش عکس‌ها که بر طبق روال «نشست بدون سانسور» باید نظر مهمانان درباره تصاویر بیان شود، درباره تصور مهدی تقوی گفت: از قهرمانی خداحافظی کرد و به مربیگری رسید و زودتر هم می‌توانست مربی شود و درباره تصویر زمین فوتبال قدیمی زیراب، رؤسای سابق اداره ورزش و جوانان سوادکوه، مسابقه دوی پیشکسوتان کشور در زیراب، جلسه شورای اداری اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور معاون وزیر که برای اولین بار در سوادکوه برگزار شد، لیست قهرمانان و‌نخبگان ورزشی و پیشکسوتان در سطح کشوری و استانی به عنوان سرمایه، سید‌رمضان صالح‌نژاد اسطوره تیراندازی جانبازان کشور که هم قهرمان و‌هم سرمربی تیراندازی است و چند کتاب تالیف کرد و باشگاه خود را هم وقف کرد، تصویر جهان پهلوان رنجبر صفری که هیأت کشتی زیراب‌سوادکوه که برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات جایزه بزرگ در وزن 68 این جهان‌پهلوان‌ را انجام داد که به دلیل کرونا به تأخیر افتاد، تصویر ترنم احمدی‌نژاد که در تکواندو چهره است، تصویر افتتاح خانه شمشیربازی سید‌مجتبی عابدینی در سوادکوه که ‌استعداد‌یابی شمشیربازی مورد نظر است و و سید‌مجتبی عابدینی از هوای مناسب برای تمرین شمشیر‌بازی در سوادکوه اشاره کرد و امیدوارم المپیک مدال بگیرد و مهدی تقوی ۲ دوره و‌سید‌مجتبی عابدینی هم یک‌دوره در المپیک به عنوان نماینده سوادکوه حضور داشتند، جلسه با خبرنگاران هم به عنوان تصویر دیگری بود که به نمایش درآمد.

*اهدای 100 میلیون تومان برای ورزش روستایی سوادکوه

وی با اشاره به اینکه «نشست بدون سانسور» به دست‌یابی اهداف کمک می‌کند و برای جلسه بعد و پیگیری مطالب هم آمادگی داریم، گفت: برنامه‌های فرهنگی ورزشی مختلف برای مناسبت‌های گوناگون داشتیم و خبرهای خوبی از سرمایه‌گذاری برای زیرساخت و حمایت ورزشی در سوادکوه خواهیم داشت و تجهیزات، تاتمی و تشک در اختیار قهرمانان برای ورزش قرار دادیم و سال گذشته 100 میلیون تومان به دهیاران روستاها تحویل و به ورزشکاران روستایی اهدا شد.

تهیه‌کننده و کارگردان: محمد علی‌زاده

مجری و گزارش: عمران اکبرنژاد

فیلمبردار و عکس: علی‌اشرف خلیلی

پخش زنده فضای اجتماعی: ابراهیم داداشی

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول