اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تیشه‌گران: 50 سال عضو مجمع کمیته ملی المپیک بودیم

رئیس فدراسیون ورزش های ناشنوایان گفت: از رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که خودش در عضویت ما به مجمع پیش‌قدم شد.

تیشه‌گران: 50 سال عضو مجمع کمیته ملی المپیک بودیم

مهران تیشه‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص عضویت فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان مجدد در کمیته ملی المپیک، اظهار داشت: با توجه به نامه‌های 10 سال اخیر ما به کمیته ملی المپیک برای بازگشت به مجمع، در نهایت بعد از 10 سال، به لطف صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و هیأت اجرایی مجدداً عضو مجمع کمیته ملی المپیک شدیم.

تیشه‌گران در خصوص مشروط بودن عضویت این فدراسیون در کمیته ملی المپیک هم گفت: منظور از مشروط بودن این است که صالحی امیری دیروز در مجمع اعلام کرد که فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان عضو کمیته ملی المپیک شده است ولی باید به IOC نامه بزنیم و اجازه بگیریم. در صورتی که  IOC  قبول می‌کند، چون ما 50 سال است عضو مجمع کمیته ملی المپیک بوده‌ایم. همچنین فدارسیون ورزش‌های ناشنوایان از فدراسیون دانش‌آموزی، فدراسیون کارگری و زورخانه‌ای جلوتر است.

وی در مورد کمک‌های صالحی امیری به ورزش‌های ناشنوایان گفت: از رئیس کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم که خودش در عضویت ما به مجمع پیش‌قدم شد. امسال اصلا ما عضو مجمع کمیته ملی المپیک نبودیم و می‌توانست یک ریال هم به ما ندهد. ولی 600 میلیون تومان کمک مالی به فدارسیون ناشنوایان  شد. همچنین 25 تن از قهرمانان ناشنوا که شانس مدال هستند از آذر ماه امسال تا آذر ماه 1400 ماهی 2 میلیون تومان دریافت خواهند که که کمیته ملی المپیک این مبلغ را هم به حساب فدراسیون واریز کرد.

تیشه‌گران خاطرنشان کرد: از سال 1955 در پنجمین دوره کنگره مجمع IOC در پاریس، کمیته ملی ناشنوایان به رسمیت شناخته شد و قرار بر این شده که تحت نظر IOC باشد. در آن جلسه اعلام می‌شود که فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در هر کشور زیر نظر کمیته ملی المپیک برود. از این رو فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان ایران 50 سال که عضو اصلی کمیته ملی المپیک بوده است. اما سال 1390 در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته می‌شود تا فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان از مجمع خارج شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول