اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل کشور ایجاد می شود

معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل شهرهای کشور ایجاد می شود که تولیدات روستایی را به دست مردم شهرنشین رسانده و به فروش برسانند.

تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل کشور ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا شاه پسند در بازدید از شبکه تعاون روستایی شهرستان بناب که حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی نماینده مردم بناب اظهار داشت: روند تعاون در شهرستان روند خوبی دارد ولی مانند بیشتر تعاونی های کشور نیاز به اصلاح دارد و با توجه به مبنای بسیار قدیمی تعاون، اگر بتوانیم تغییراتی را که مدنظر داریم شکل دهیم خدمت بسیار خوبی به کشاورزان و سهامداران ارائه می دهند.

وی با اشاره بر این موضوع که استفاده از زیرساخت های خوب شبکه از مسیر اصلی واژه تعاون منحرف شده است، افزود: این خدمات نباید فقط در حوزه مبادلات و توزیع نهاده ها و سوخت باشد بلکه در حوزه خدمات فنی و واحدهای تولیدی و کشاورزان و در قالب زنجیره ارزش هم با توجه به قابلیت زیرساختی تعاونی ها، می توانیم در حوزه عمل شرکت ها موجب افزایش بهره وری و نهایتاً سود کشاورزان گردیم.

معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: تعاونی ها با توجه به اساسنامه بسیار قوی که دارند باید از جنبه قدرت وارد شده و از خرد جمعی بهره بگیرند و به حوزه های زنجیره ارزش وارد شوند.

وی ادامه داد: در حوزه تعاون روستایی با حذف واسطه ها، بدون واسطه تولیدات محصولات کشاورزی، باغی و روستایی را به شهرها و دست مردم برسانیم که به واسطه روستا بازارها این عمل تحقق می یابد.

 شاه پسند با بیان اینکه حذف واسطه باعث افزایش سود کشاورز و روستایی و کاهش قیمت برای مردم شهر می شود  افزود: تعداد ۵۱۸ روستا بازار در کل شهرهای کشور ایجاد می شود که تولیدات روستایی را به دست مردم شهرنشین رسانده و به فروش برسانند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم انتقال مفاهیم منبعث از اساسنامه و قانون را با مباحث آموزشی به مدیران عامل را در نظر داریم که مدیرعامل با اطلاعات بالا با ارائه برنامه روشن به هیئت مدیره موجب سودآوری شرکت و ارائه خدمات بهینه کشاورزان بشوند.

شاه پسند گفت: در برنامه کلی در تشکل ها در نظر داریم با هماهنگی با امور اقتصادی، نهاد ریاست جمهوری با گرفتن وام هایی با درصد کم برای حمایت از تشکل ها زمینه ارائه خدمت به کشاورزان را فراهم بیاوریم.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول