اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدامی در افزایش آرامش جامعه

وجود سگ های ولگرد و بلاصاحب در سطح شهر از جمله مشکلات مهم استان مازندران و شهرهای شرق استان است که با ساماندهی محل دپو و دفن زباله و ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدامی مهم در افزایش آرامش جامعه ایجاد می‌شود.

ساماندهی سگ‌های ولگرد اقدامی در افزایش آرامش جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا؛ از مشکلات و معضلات شهر در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب است که برخی از آنها به علت بیماری‌های خاص، مزاحمت‌ها و خطراتی را برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

با اعلام نارضایتی‌های عمومی مردمی و همکاری مسؤولان، شهرداری نکا از سال ۹۸ اقدام به ساخت کمپ ویژه نگهداری سگ‌های بلاصاحب کرد و پس از انجام امور اداری و عملیات عمرانی و گرفتن پیمانکار جمع‌آوری،حمل و نگهداری این سگ‌ها، کمپ نگهداری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در نکا از تیرماه 99 اجرایی شد.

 پروژه احداث کمپ ویژه نگهداری از سگ‌های بلاصاحب که اولین مرکز شرق استان مازندران می‌باشد، در زمینی حدود ۷۰۰ متر مربع احداث شده که ۵۰۰ متر آن فضای نگهداری از سگ‌هاست و دارای لاین جداسازی سگ نر و ماده ، لاین واکسن انگل ، لاین واکسن‌هاری ، لاین عقیم سازی و نصب پلاک، تحت نظر دامپزشک است.  

هزینه این پروژه حدود ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که  در جنب مرکز دفن و ساماندهی زباله شهرستان احداث شده است و با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و بلاصاحب و نگهداری در این محل اقدام موثری در حفظ سلامت جامعه و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ایجاد شده است.

یکسالی از ابلاغ دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب از سوی معاونت امور شهرداری‌ها و دفتر خدمات شهری وزارت کشور می گذرد؛ ولی وجود سگ‌ها در خیابان‌ها و معابر عمومی بیانگر عدم اجرای درست این دستورالعمل است.

وجود سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در شهر و روستاهای مختلف در کنار مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد کرده است؛ چهره‌ای نازیبا برای منطقه و شهرها و روستاها ایجاد کرده است که نیازمند ساماندهی است.

ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در سطح شهرها و روستاهای مازندران و ساماندهی وضعیت زباله در استان از دغدغه‌های مهم مسؤولان استانی و شهرستانی است و همین امر موجب شد تا دادستان مرکز مازندران با همراهی دادستان نکا، شهردار نکا و مسؤولان شهرستانی از کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب و محل دفن زباله در نکا بازدید کند.

شهردار نکا در مورد بازدید دادستان استان مازندران از محل دفن زباله و نگهداری سگ‌های ولگرد و کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب نکا به خبرنگار فارس گفت: دادستان مرکز مازندران در این بازدید بر جمع‌آوری سگ‌ها برای افزایش سلامت و  ایمنی مردم و همچنین  سلامت این حیوانات تأکید کرد.

موسی خلیلی افزود: دادستان مازندران همچنین از مکان و نحوه دفن زباله در نکا بازدید کرد و بر انتقال زباله برای کارخانه کمپوست بهشهر تأکید شد که در این جلسه با توجه به اینکه به تازگی برای انتقال زباله به کمپوست بهشهر با شهرداری بهشهر به تفاهم رسیدیم، اطلاعات لازم ارائه شد.

وی یادآور شد: با تاکید مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار مازندران مبنی بر اینکه شهرداری‌ها با کمک تشکل‌های مردمی و مردم نهاد و حامی حیوانات مانع از افزایش سگ‌های ولگرد در سطح شهرها شوند؛ این مهم در دستور کار جدی قرار گرفت و ایجاد کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نکا در دستور کار قرار گرفت و اکنون تاحدود بسیار زیادی معضلات وجود سگ‌های ولگرد در معابر نکا برطرف شده است.

خلیلی افزود: در فصول سرما وجود سگ‌های ولگرد در معابر و خیابان‌ها برای یافتن غذا بیشتر می‌شود که خوشبختانه امسال با وجود کمپ نگهداری سگ‌های بلاصاحب در نکا این میزان به حداقل رسیده است.

شهردار نکا تصریح کرد: کاری که روی سگ‌های بدون صاحب در قالب ساماندهی انجام می‌گیرد؛ عقیم سازی، واکسینه، پلاک گذاری  و رهاسازی این حیوانات در محیط خودشان است که امیدواریم شهروندان در اجرایی شدن این طرح کمک کار ما باشند.

خلیلی گفت: افزایش شمار سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در شهرها و روستاها آسایش شهروندان و بهداشت را به خطر می‌اندازد که با تأکید بر لزوم ساماندهی این حیوانات، تلاش داریم تا مشکلات در این بخش به حداقل برسد.

انتهای پیام/86002/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول