اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاآرتص: آمریکا در خلیج‌فارس سامانه «گنبد آهنین» مستقر می‌کند

بنا بر گفته منابع اطلاعاتی، ایالات متحده به زودی با مجوز رژیم صهیونیستی استقرار سامانه گنبد آهنین در پایگاههای خود در کشورهای خلیج‌فارس را آغاز می‌کند.

هاآرتص: آمریکا در خلیج‌فارس سامانه «گنبد آهنین» مستقر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا به گفته مقام‌های امنیتی، ایالات متحده در صدد است به زودی استقرار سامانه گنبد آهنین در پایگاههای خود در کشورهای خلیج‌فارس را آغاز کند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در این خصوص گزارش کرد، موافقت رژیم صهیونیستی با استقرار سامانه‌های گنبد آهنین در کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از عادی‌سازی اخیر روابط با بحرین و امارات و معامله تسلیحاتی آمریکا با امارات و عربستان سعودی صورت می‌گیرد.

طبق این گزارش، سه هفته پیش سازمان دفاع موشکی رژیم صهیونیستی در وزارت جنگ این رژیم، دومین سامانه گنبد آهنین را به وزارت دفاع آمریکا تحویل داد.

منابع صهیونیستی در وزارت جنگ این رژیم می‌گویند که ایالات متحد مجوز اولیه مقامات‌ ارشد صهیونیستی برای آغاز استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در پایگاههای نظامی آمریکا در شماری از کشورها از جمله کشورهای غرب آسیا، اروپا و خاور دور را دریافت کرده است.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم تحویل دومین سامانه گنبد آهنین به ایالات متحده گفت: «مطمئن هستم که این سامانه به ارتش ایالات متحده در دفاع از سربازان آمریکایی در مقابل تهدیدات بالستیکی و هوایی کمک خواهد کرد».

بنا بر گزارش روزنامه هاآرتص، مقام‌های اسرائیلی به واسطه حساسیت این موضوع برای آمریکایی‌ها، از افشای نام کشورهایی که قرار است سامانه‌های گنبد آهنین در آنجا مستقر شوند، امتناع ورزیدند.

با اینحال، آنطور که در این گزارش آمده است، تل‌آویو در پشت پرده به طور ضمنی موافقت کرده تا آمریکا این سامانه‌های موشکی را برای مقابله با ایران و نیروهای مقاومت در منطقه مستقر کند.

با اینحال، چندی پیش وبگاه صهیونیستی «اسرائیل دیفنس» متخصص در امور نظامی گزارش داد سامانه‌‌های پدافند هوایی این رژیم توانایی مقابله با پهپادهای ایرانی را ندارند. (جزئیات بیشتر)

در سپتامبر ۲۰۱۸، یک روزنامه سعودی گزارش کرد که ریاض توافقی را با رژیم صهیونیستی برای خرید سامانه موشکی گنبد آهنین به امضا درآورده و آمریکا نیز به عنوان واسطه در این میان عمل کرده است و گرچه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به سرعت امضای هرگونه قرارداد این چنینی با عربستان را انکار کرد اما در مجموع گزارش مطرح شده و اینکه عربستان چنین درخواستی را مطرح کرده را رد نکرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول