اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

لزوم اقدام سریع در مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر زیرزمینی دستَوا

دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در بیانیه‌ای خواستار بررسی، ایجاد شفافیت و اقدام سریع در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه اثر ثبت ملی دستَوا در شوشتر از سوی مسئولان شدند.

لزوم اقدام سریع در مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شهر زیرزمینی دستَوا

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در بیانیه‌ای خواستار بررسی، ایجاد شفافیت و اقدام سریع در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز در عرصه اثر ثبت ملی دستَوا در شوشتر از سوی مسوولان شدند.

پس از انتشار مطلبی تحت عنوان «دستوا شهر زیرزمینی شوشتر زیر تیغ ویلاسازان» در خبرگزاری فارس و پیگیری موضوع، اکنون دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های شوشتر و گتوند در بیانیه‌ای شفافیت و همچنین ورود مسوولان مربوطه به موضوع را مورد مطالبه قرار دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

احتراماً به اطلاع مردم شریف شهرستان شوشتر می‌رساند، بر اساس گزارشات واصله و مشاهدات عینی، فرد یا افرادی با تغییر کاربری زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در منطقه شهرک شهید نور محمدی(گلالک) و محوطه تاریخی دستَوا، اقدام به ساخت باغ‌ویلا در حد وسیع تحت عنوان «مجتمع تفریحی باغ بهشت باربد» نموده‌اند.

این امر علاوه بر به خطر انداختن آینده کشاورزی و تخریب آثار باستانی، موجب افزایش نامتعارف قیمت این املاک در کمتر از یک سال گذشته شده است. این موضوع می‌تواند باعث افزایش بیکاری، تهدید امنیت غذایی و در نتیجه نارضایتی عمومی شود. با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» نسبت به ترویج کشاورزی و حفظ و نگهداری میراث گرانبهای فرهنگی و تاریخی، شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان‌های شوشتر و گتوند خواستار پاسخگویی، اقدام سریع و ایجاد شفافیت از سوی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شوشتر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی شهرستان شوشتر و ورود عاجل دادستان شهرستان شوشتر به عنوان مدعی‌العموم و فرماندار شهرستان شوشتر به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان به این موضوع است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول