اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

شیرآقایی: رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ ووشو فشرده است

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد گفت: قطعا برگزاری لیگ در نتایج سال آینده تیم ملی در مسابقات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود.

شیرآقایی: رقابت برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ ووشو فشرده است

کیوان شیرآقایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد برگزاری مسابقات لیگ ووشو، اظهار داشت: فدراسیون ووشو سازمان لیگ قدرتمندی دارد و 14 و 15 سال است که مسابقات لیگ را مداوم برگزار می‌کند. برگزاری مسابقات لیگ تاثیر زیادی به منظور آمادگی ورزشکاران برای حضور پیکارهای ملی دارد. برگزاری رقابتهای لیگ توانست یک انگیزه مجددی به ورزشکاران بدهد و باعث شد بازیکنان دوباره به تمرینات جدی برگردند. به خاطر اینکه فضای ورزشی به خاطر کرونا بسته بود، اکثر ورزشکاران امکان تمرین دو به دو در باشگاه‌ها نداشتند، ولی هم اکنون با برگزاری اردوها باشگاهی خیلی کمک می‌کند تا دوباره به شرایط آرمانی‌شان برگردند.

وی افزود: رقابت‌ها در 5 روز یا 5 هفته جداگانه برگزار شود فرقی ندارد، باید ورزشکاران خود را به شرایط آمادگی برساند تا در لیگ شرکت کنند. قطعا برگزاری لیگ در نتایج سال آینده تیم ملی در مسابقات بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود. 

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی درباره اینکه برگزاری مسابقات لیگ از نظر مالی هم به ورزشکاران کمک می‌کند، یادآور شد: در این چند مدت خیلی از ورزشکاران شغل دیگری به غیر از ورزش حرفه‌ای ندارند. یک بخشی از هزینه‌های ورزشی شان از طریق شرکت در مسابقات لیگ تامین می‌شود و این برگزاری می‌تواند به ورزشکاران کمک کند. همیشه برگزاری لیگ اتفاق خوبی است و با این شرایط که مسابقات برگزار می‌شود از این رو باید از فدراسیون ووشو تشکر کرد.

شیرآقایی در مورد آماده‌سازی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی گفت: اردوی تدارکاتی تیم مان را برای شرکت در لیگ ووشو از 30 آذر ماه شروع کردیم. سه مرحله اردوی تداکاتی را داشتیم در نهایت در اردوی دوم ترکیب اصلی مان را مشخص کردیم. در حال حاضر بچه‌ها تقریبا به 90 درصد آمادگی رسیده‌اند. در چند روز پایانی با کم کردن فشار تمرین، سعی داریم بدن‌های بازیکنان را به شرایط مسابقات نزدیک‌تر کنیم. ان‌شاءالله با وضعیت ایده‌آل و مناسب وارد لیگ شویم.

سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تقویت این تیم برای حضور پرقدرت در لیگ، عنوان کرد: چند مهره ملی‌پوش خوب ساندا نظیر محسن محمد سیفی یکی از پرافتخار آفرین‌ سانداکاران ایران است را  از تیم پارس جنوبی جذب کردیم. علی خورشیدی و یوسف صبری قهرمانان مسابقات جهانی شانگهای بودند را به تیم مان آوردیم. در بخش تالو نیز چند ورزشکار با تجربه را به ترکیب تیم‌مان اضافه کردیم. فرشاد عربی سرمربی تالو تیم ملی کشورمان در کادر فنی تیم ووشو دانشگاه آزد اسلامی حضور دارد. امسال کیفیت تیم تالو دانشگاه از سال قبل بالاتر است و امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی هم در این بخش بگیریم. 

وی با اشاره به رقابت خیلی نزدیک تیم‌های حاضر در لیگ ووشو برای قهرمانی، تاکید کرد: امسال به خاطر شرایط کرونایی، ورزشکاران سطح بالای کشورمان تمرینات منظمی نداشتند و بیشتر آنها از آمادگی صددرصدی دور بودند. از این رو تیم‌هایی که برنامه‌ریزی خوبی برای آماده‌سازی نفرات شان داشتند و ورزشکارانی که تمرینات خوبی را گذارنده‌اند نتیجه بهتری را در لیگ خواهند گرفت.

شیرآقایی خاطرنشان کرد: از امیرعباس لشگری و همکارانش در اداره کل ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی که حمایت ویژه‌ای از تیم‌های ورزشی به خصوص رشته ووشو دارند و شرایط خوبی را مهیا کردند تا بتوانیم اردوهای خوبی به جهت شرکت در لیگ داشته باشیم، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول