اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

طرح شهید «سلیمانی» در خراسان‌جنوبی | از پایش ۸۹ هزار خانوار تا شناسایی ۷۲۳ مبتلای قطعی

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» در استان، گفت: تا پایان هفته گذشته ۸۹ هزار و ۵۵۰ خانوار شامل ۲۷۷ هزار و ۴۵۳ نفر در استان در این طرح پایش شدند.

طرح شهید «سلیمانی» در خراسان‌جنوبی | از پایش ۸۹ هزار خانوار تا شناسایی ۷۲۳ مبتلای قطعی

هاشم هیهات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: طرح محله‌محور شهید «قاسم سلیمانی» با هدف تشخیص سریع کرونا، قطع زنجیره شیوع آن و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» از آذرماه امسال در استان خراسان‌جنوبی آغاز شد، بیان داشت: در اجرای این طرح تمام محله‌های استان فازبندی شده تا تیم‌های عملیاتی بتوانند مأموریت کمک‌رسانی به مبتلایان ویروس کرونا را به خوبی انجام دهند.

قرنطینه معکوس یکی از ویژگی‌های این طرح محله‌محور است چراکه در این طرح به افراد پرخطر نیازمندی‌هایشان داده می‌شود

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیشگیری مهم‌تر از درمان است، تصریح کرد: قرنطینه معکوس یکی از ویژگی‌های این طرح محله‌محور است چراکه در این طرح به افراد پرخطر نیازمندی‌هایشان داده می‌شود تا نیازی به خروج از منزل نداشته باشند.

هیهات با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت مساجد، امامان جماعت و بسیج محلات استفاده خواهد شد، عنوان کرد: افراد به‌صورت محله به محله شناسایی شده و به آنان خدمات داده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در بخشی از این طرح از ظرفیت خیرین بهره برده خواهد شد و برای افرادی که مشکل معیشتی دارند و یا افرادی که به علت تعطیلی کارشان مشکلاتی دارند بسته‌های غذایی و بهداشتی تهیه می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به کنترل افراد پرخطر شامل سالمندان، بیماران خاص و زنان باردار و تأمین خواسته‌های آنان برای جلوگیری از ورودشان به مراکز آسیب‌زا، افزود: در ابتدای کار روی محلات پرخطر کار می‌کنیم و بعد به تمام محلات توسعه می‌دهیم.

در صورت نیاز مکان‌های خاصی برای افراد کرونا مثبتی که مکان ندارد یا نیازمند هستند، درنظر گرفته شده است

 

هیهات از ضدعفونی منازل افراد مبتلا و توجه به اماکن پرجمعیت و پرتردد در مراحل بعدی اجرای اطرح گفت و ادامه داد: در صورت نیاز مکان‌های خاصی برای افراد کرونا مثبتی که مکان ندارد یا نیازمند هستند، درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به همکاری پزشکان بسیجی و خیران در اجرا این طرح، عنوان کرد: بازه زمانی چهار ماهه برای طرح شهید سلیمانی تعیین شده است تا بتوانیم از گسترس این بیماری جلوگیری کنیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پنج تیم حمایت، مراقبت، نظارت، آموزش و عملیات ذیل این طرح تشکیل شده و مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند، افزود: ۲۶۱ پایگاه فعال سلامت و دو هزار نفر شامل پزشک، پرستار، بهورز و بسیجی در این طرح مشارکت دارند.

تا پایان هفته گذشته ۸۹ هزار و ۵۵۰ خانوار شامل ۲۷۷ هزار و ۴۵۳ نفر در استان در این طرح پایش شدند که ۷۲۳ مبتلای قطعی کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند

 

هیهات از پایش ۴۰ درصد افراد در معرض خطر کرونا در طرح محله‌محور «حاج قاسم سلیمانی» در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان هفته گذشته ۸۹ هزار و ۵۵۰ خانوار شامل ۲۷۷ هزار و ۴۵۳ نفر در استان در این طرح پایش شدند که ۷۲۳ مبتلای قطعی کرونا شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی تبیین کرد: در طرح محله‌محور شهید سلیمانی ۱۱ هزار و ۵۴۱ نفراز افراد پرخطر غربالگری شدند که از این تعداد هفت هزار و ۹۰۵ نفر سالمند و سه هزار و ۶۳۶ نفر دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

تاکنون ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر از خدمات حمایتی بهداشتی درمانی، ۱۶ هزار و ۱۸۶ نفر از خدمات حمایتی معیشتی و ۲۲۳ نفر از اکسیژن‌تراپی بهره‌مند شدند

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از مجموع افراد پایش شده یک هزار و ۹۵۸ نفر به قرنطینه خانگی و ۳۷۸ نفر هم به بیمارستان ارجاع شدند، مطرح کرد: تاکنون در قالب طرح شهید سلیمانی ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر از خدمات حمایتی بهداشتی درمانی، ۱۶ هزار و ۱۸۶ نفر از خدمات حمایتی معیشتی و ۲۲۳ نفر از اکسیژن‌تراپی بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/3403/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول